ثبت نام بیش از ۹۰ هزار داوطلب برای رشته های بدون آزمون

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام ۹۰ هزار و ۸۷۶ داوطلب در رشته‌هایی که پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی است ، خبر داد و گفت: به طور کلی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر بر اساس سوابق تحصیلی شان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند.

به گزارش ارک خبر،فاطمه زرین آمیزی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام در رشته‌های بدون‌ آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ساعت ۲۴ روز  جمعه ۵ شهریور پایان یافت و تعداد ۹۰ هزار و ۸۷۶ داوطلب در این رشته ها ثبت نام کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: متقاضیان برای پذیرش در رشته‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی یا کل دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید همزمان با ثبت‌نام، فرم انتخاب رشته(حداکثر ۱۵۰ کدرشته) را به روش اینترنتی تکمیل می کردند، اما متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرده و غایب جلسه آزمون بوده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) است، نداشتند.

زرین آمیزی افزود:این گروه از متقاضیان می‌توانستند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که قبلاً در آن ثبت‌نام کرده‌اند و با مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته محل از رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی(تمامی گروه‌های آزمایشی) اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در مجموع تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۳ در دوره روزانه، ۴۹۵۱ در نوبت دوم شبانه، ۱۷۱ هزار و ۸۵۰ در دانشگاه پیام نور، ۳۲۲ در مناطق محروم، ۱۲۹ هزار و ۶۰۶ در موسسات غیرانتفاعی، ۶۳۵ در پردیس خودگردان، ۱۶۱۰ مجازی، ۱۹۱۳ مجازی غیرانتفاعی نفر بر اساس سوابق تحصیلی در دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهند شد.

وی افزود:به طور کلی در  سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند.

زرین تاکید کرد:بر این اساس تعداد ۵۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر به صورت(با آزمون و بدون آزمون “با سوابق تحصیلی”) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهد شد که با احتساب پذیرش ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر به صورت(با آزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ، در کل ۹۹۳ هزار و ۲۳۴ نفر می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا