تنها راه کنترل کرونا واکسیناسیون است/تاکید بر درمان بیماران

وزیر بهداشت، تنها راه کنترل بیماری کرونا را واکسیناسیون دانست و گفت: از هفته آینده شاهد توزیع گسترده واکسن در استان‌ها خواهیم بود.

به گزارش ارک خبر، بهرام عین اللهی، روز سه شنبه نهم شهریور ۱۴۰۰ در جمع رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: هیچ بیمار کرونایی نباید بدون درمان از بیمارستان خارج شود و همه امکانات برای مدیریت بیماری بسیج شود.

وی افزود: رؤسای دانشگاه‌ها سرکشی از بیمارستان‌ها را در برنامه‌های خود قرار دهند، همه ما خدمتگزار مردم هستیم و باید این واقعیت توسط مردم دیده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: اداره بیماری کرونا فقط برای وزارت بهداشت نیست، بلکه باید از همه امکانات استفاده کرد.

وی تاکید کرد: تنها راه حلی که می‌تواند بیماری کرونا را کنترل کند، واکسیناسیون است و این تجربه جهانی مورد تاکید است.

عین اللهی گفت: دولت با تمام توان در حال تلاش برای واکسیناسیون حداکثری است، از مردم خواهش می‌کنیم با ما همراهی کنند.

وی با عنوان این مطلب که همزمان با افزایش ورود و تولید واکسن در کشور سرعت واکسیناسیون افزایش خواهد یافت، افزود: تلاش می‌کنیم مراکز واکسیناسیون گسترش پیدا کنند.

وزیر بهداشت گفت: از هفته آینده شاهد توزیع گسترده واکسن در استان‌ها خواهیم بود.

وی با عنوان این مطلب که پروتکل‌های درمان بیماران کرونایی توسط کمیته‌های علمی مشخص است، افزود: کارهای درمانی را بر اساس این پروتکل‌ها انجام دهید و از نیروهای متخصص استفاده کنید و تا حد امکان تخت های ویژه را گسترش دهید.

عین اللهی با اشاره به اینکه کرونا دو فاز ودارد، گفت: یکی فاز ایجاد ویروس در بدن و یکی فاز بروز عوارض آن است.

وی تاکید کرد: کرونا را همیشه به یک زلزله تشبیه می‌کنم که بیشتر اتفاقات پس از زلزله رخ می‌دهد. ویروس کرونا در بدن کل سیستم را با اختلال مواجه می‌کند و بعد از آن با کنترل داروها می‌توان از عوارض بیشتر جلوگیری کرد. بنابراین چیزی که در کرونا باعث مرگ و میر می‌شود عوارض بعد از حمله اولیه ویروس است. پس نگهداری و مراقبت از بیمار اهمیت ویژه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا