تیم ملی والیبال ایران از شکست گریخت/ ناامیدی ژاپن از سهمیه المپیک

خبرگزاری ارک – هشتمین روز سیزدهمین دوره جام جهانی امروز (جمعه) با 6 دیدار در دو شهر تویوما و اوساکا پیگیری شد.
تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه شهر اوساکا به مصاف ژاپن میزبان این رقابت ها رفت و سه بر دو به پیروزی رسید.
شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ست های اول و دوم با امتیازهای 25 بر 22 و 25 بر 23 مغلوب میزبان شدند، اما در ست های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 21 و 15 بر 12به پیروزی رسیدند تا سومین پیروزی خود در این رقابت ها را تجربه کنند.
تیم ملی والیبال ایران در هشت دیدار خود در جام جهانی سه پیروزی برابر تونس، ونزوئلا و ژاپن کسب کرده است و پنج ناکامی مقابل آمریکا، لهستان، آرژانتین، ایتالیا، روسیه و ژاپن نیز تجربه کرده است.
شکست ژاپن برای این تیم سنگین تر از انتظار بود، زیرا امکان کسب سهیمه المپیک را برای این تیم کاملا از بین برد و میزبان به جمع شش تیم دیگر که از کسب سهمیه المپیک ناامید شدند، پیوست.
در سه روز باقی مانده جام جهانی تیم های آمریکا، لهستان، ایتالیا، آرژانتین و روسیه برای کسب دو سهمیه المپیک تلاش می کنند که تیم های آمریکا و لهستان از اقبال بیشتری برای این موضوع برخوردارند.
سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی بازیکنان آغاز کننده تیم ایران در این مسابقه بودند.
در این مسابقه امیر غفور به دلیل مصدومیت در عضله همسترینگ بازی نکرد و شهرام محمودی که به دلیل مصدومیت چند بازی قبلی ایران را از دست داده بود، بجای غفور در ترکیب ایران قرار گرفت. محمودی با این وجود در ست اول و دوم به دلیل مصدومیت عملکرد ضعیفی داشت و نقش چندانی در حملات تیم ایران بر عهده نداشت اما از ست سوم به بعد این بازیکن نیز مصدومیت خود را فراموش کرد.
اسلوبودان کواچ بارها ترکیب دریافت کننده تیم ایران را تغییر داد و علاوه بر میرزاجانپور و عبادی پور که نفرات آغاز کننده بودند، از فرهاد قائمی بارها استفاده کرد. حتی فرهاد قائمی در ست سوم دریافت کننده اصلی ایران بود.
از آغاز ست سوم سامان فائزی به جای عادل غلامی در ترکیب تیم ایران قرار گرفت و عملکرد فوق العاده ای به خصوص در دفاع روی تور داشت و از عوامل اصلی پیروزی تیم ایران در این ست با فاصله امتیازی زیاد بود.
در ست اول و دوم که بازیکنان ایران از ژاپن عقب بودند، کاملا مشخص بود بازیکنان عصبی هستند و از نظر روحی و روانی شرایط خوبی نداشتند.
از ابتدای ست سوم تیم ایران در زمان سرویس بازیکنان خودش عبدالرضا علیزاده را به جای مرندی به میدان آورد که این کار توپ گیری تیم ایران را به مراتب بهتر کرد.
رشد و توسعه والیبال ژاپن موضوعی است که بارها از سوی کارشناسان این رشته ورزشی به عنوان زنگ خطر برای والیبال ایران مطرح شده است. در بازی های قهرمانی آسیا که ژاپن با شکست ایران قهرمان شد، مسئولین فدراسیون به حضور تیم ملی ب ایران در این رقابت ها اشاره کردند.
مدتی بعد و در جام واگنر تیم ملی والیبال ژاپن، تیم ملی ایران را شکست داد و فدراسیون والیبال در دفاع از کادر فنی مدعی شد که جام واگنر برای ایران جنبه بازی های تداکارتی برای حضور شایسته در جام جهانی دارد.
امروز و در سیزدهمین دوره جام جهانی والیبال تیم ملی والیبال ایران در مسابقه با ژاپن در آستانه شکست قرار گرفت و اگر این اتفاق رخ می داد، اقتدار والیبال ایران در قاره کهن آسیا از دست می رفت. نکته ای که باید به آن اهمیت داده شود.
رقابت تیم های شرکت کننده در سیزدهمین دوره جام جهانی امروز با 6 دیدار در دو شهر تویوما و اوساکا پیگیری شد.
تیم های آمریکا، روسیه، ایتالیا، آرژانتین، لهستان و ایران در این دیدارهای به پیروزی رسیدند.
نتایج کامل هشتمین روز سیزدهمین دوره جام جهانی به قرار زیر است:
اوساکا:
آمریکا 3– تونس صفر (25 بر 14، 25 بر 19 و 29 بر 27)
ونزوئلا صفر – ایتالیا 3 (16 بر 25، 22 بر 25 و 18 بر 25)
ژاپن 2– ایران 3 (25 بر 22، 25 بر 23، 18 بر 25، 21 بر 25 و 12 بر 15)
تویوما:
روسیه 3 – مصر صفر (25 بر 20، 26 بر 24 و 25 بر 18)
آرژانتین 3 – کانادا یک (25 بر 21، 23 بر 25، 29 بر 27 و 25 بر 22)
استرالیا صفر – لهستان 3 (15 بر 25، 2 بر 25 و 17 بر 25)
روزهای شنبه و یکشنبه 28 و 29 شهریورماه تیم های شرکت کننده در جام جهانی استراحت دارند و برای برگزاری سه دیدار نهایی خود در این رقابت ها به شهر توکیو می روند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا