آغاز سال تحصیلی جدید ۷۲ هزار کلاس اولی در آذربایجان شرقی از اول مهرماه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز ابتدایی در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد، اظهار کرد: مهرماه سال تحصیلی جدید نزدیک به ۷۲ هزار نفر دانش آموز پایه اول ابتدایی و ۷۵ هزار نفر نوآموز پیش دبستانی در استان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

به گزارش ارک خبر،کامیار قهرمانی فرد اظهار کرد: پس از ۱۸ ماه تعطیلی، دانش آموزان عزیز از مهرماه در مدارس حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه روز پنج شنبه، اول مهرماه به عنوان اولین روز بازگشایی مدارس تحت عنوان زنگ غنچه‌ها برای پیش دبستانی‌ها و زنگ شکوفه‌ها برای دانش آموزان اول ابتدایی خواهد بود، گفت: تمامی مدارس روستایی به دلیل جمعیت کم دانش آموزی برابر ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش به صورت حضوری خواهد بود و همچنین جشن بازگشایی در مدارس شهری برای زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها نیز به صورت محدود با فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بازگشایی مراکز پیش دبستانی و ابتدایی شهری با حضور دانش آموزان با فاصله گذاری و رعایت پروتکل‌ها روز پنج شنبه انجام می‌شود، مدارس روستایی و عشایری برابر ابلاغیه و با توجه به کم جمعیت بودن نیز مانند سال گذشته در مهرماه بازگشایی حضوری می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز شیوه‌ی آموزش ترکیبی در مدارس، ادامه داد: تدابیر لازم در مهرماه توسط مدیران برای بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس انجام می‌شود تا با ایجاد فضای ایمن از آبان ماه بازگشایی حضوری به تدریج اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه سوم مهرماه سال جاری مدارس در تمامی دوره‌های تحصیلی به صورت رسمی بازگشایی می‌شوند، افزود: بازگشایی مدارس مشروط و موکول به واکسیناسیون دانش آموزان نیست، واکسیناسیون اکثر خانواده‌ها و معلمان انجام شده ولی هنوز ابلاغیه‌ای جهت واکسینه شدن دانش‌آموزان ابتدایی اعلام نشده است.

قهرمانی فرد در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خدمات پیش دبستانی شهری اغلب در مراکز پیش دبستانی غیر دولتی ارائه می‌شود، گفت: هرسال خانواده‌ها در مدارس غیردولتی نوآموزان را با شهریه ی مشخص و اعلام شده ثبت نام می کردند ولی با شروع کرونا خانواده‌ها از ثبت نام نوآموزان در مدارس غیردولتی استقبال نکردند.

وی ادامه داد: برهمین اساس طبق ابلاغیه نوآموزانی که در مدارس غیر دولتی ثبت نام نکردند، می‌توانند در قالب طرح پیش دبستانی مجازی رایگان ثبت نام کنند تا در فضای مجازی شاد با مربی تعیین شده آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی یادآور شد: امسال روند بازگشایی به سمت حضوری پیش می رود و توصیه می‌کنیم خانواده ها در مراکز پیش دبستانی غیر دولتی حضور یافته و نوآموزان خود را ثبت نام کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: برخی از مراکز پیش دبستانی در تبریز به صورت خیریه ای برای ثبت نام نوآموزان ایتام و نیازمند، به صورت رایگان با ارائه ی بهترین خدمات فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این که اولیای عزیز از مراکز پیش دبستانی غیر دولتی استقبال کنند چرا که از مدیریت توانمند و خدمات بهتری برخوردار هستند، گفت: دوره ی پیش دبستانی، دوره ی آگاهی و آشنایی و کسب مهارت های اولیه به ویژه در مناطق دو زبانه است امسال با مصوبه ی شورای عالی آموزش و پرورش و ابلاغ وزارت آموزش وپرورش تمامی مهدهای کودک روستایی شهری از نظر مدیریت و نظارت و پیشتیبانی به وزارت آموزش و پرورش منتقل یافته است.

وجود یکهزار مهدکودک در آذربایجان شرقی

وی با بیان این که نزدیک به ۱۰۰۰ مهدکودک در استان وجود دارد و تمامی مهدهای استان برای سنین ۰ تا ۶ سال زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، گفت: امسال با هماهنگی های لازم و با ابلاغیه پروتکل ها و واکسیناسیون مربی‌ها در کنار فرهنگیان، آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس انجام می‌شود.

قهرمانی فرد با اشاره به وجود نزدیک به ۸۰ هزار نفر نوآموز در مهدهای کودک استان، گفت: متاسفانه در گذشته برخی از مهدکودک‌ها رها شده بود و صرفا در آن‌ها خدمات رفاهی ارایه می شد، لذا طبق دستورات مقام معظم رهبری و به دنبال دغدغه‌ی ایشان، در مهدهای کودک زیر نظر آموزش و پرورش خدمات تربیتی آموزشی یکپارچه نیز به نوآموزان ارائه می‌شود همچنین تمامی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی محتوای تربیتی جامع استانی را باید به خوبی ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا