توجه به استعدادها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری اولویت دولت سیزدهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری در اقصی نقاط کشور اولویت دولت سیزدهم است.

به گزارش ارک خبر،محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز یک شنبه در نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان که در شهرستان مرند برگزار شد، گفت: خداوند را شاکر هستیم که در این روز و در این مکان هستم و مفتخر باشم در مراسم مربوط به نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان حضور داشته باشم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدوارم با تداوم برگزاری جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه‌بان در سال‌های آتی، این جشنواره در مرحله بین المللی نیز برگزار شود.

وی افزود: آذربایجان، کانون تمدنی ایران اسلامی است و با بازگشت به سده‌های گذشته، این نقطه همواره از حیث تاریخ و تمدن می‌درخشد.

اسماعیلی با اشاره به تداوم و امتداد تمدن ایران اسلامی افزود: حوزه فرهنگی مرز نمی‌شناسند و به همین دلیل، یک حوزه وسیعی است.

وی ادامه داد: حوزه تمدن و فرهنگ به سیاست ربطی ندارد و نگاه دولت به نگاه مرزهای سیاسی نیست و نباید آن را به بعد نظامی و سیاسی ربط داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نگاه ما در دولت سیزدهم، توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری در اقصی نقاط کشور خواهد بود.

وی گفت: ما در نگاه دولت، توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری را بسط خواهیم داد و از مرکز گرایی خارج خواهیم شد.

اسماعیلی افزود: امروز نخستین جشنواره کودک و نوجوان در مرند محلی برای معرفی ظرفیت‌های بزرگ هنری و فرهنگی است و باید به آنها بسط داد.

وی با اشاره به عمق فرهنگی و هنری این منطقه گفت: در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ، نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی خواهیم داشت و آن را بسط خواهیم داد.

وی گفت: استان آذربایجان شرقی را به عنوان نقطه اصلی و تأثیر گذار فرهنگی و هنری در کشور معرفی خواهیم کرد و از ظرفیت بزرگ منطقه آذربایجان شرقی برای بهره‌گیری از اقتصاد هنر و فرهنگ استفاده کنیم.

اسماعیلی افزود: ظرفیت مهم اقتصادی در حوزه فرهنگی و هنری است و از این رو با برنامه‌ریزی و سند راهبردی فرهنگ، در دولت سیزدهم به ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا