مرزهای شمال‌غرب ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی و سیاسی است

تبریز - رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مرزهای شمال‌غرب کشور، بهترین و مناسب‌ترین فرصت و ظرفیت برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه است.

به گزارش ارک خبر، شهریار حیدری روز سه شنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از مرزهای شمال غرب، با بیان اینکه مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه از امنیت لازم برخوردارند، افزود: این مرزها به خصوص در منطقه نوردوز از نظر ترانزیتی، صادراتی و وارداتی فعال است و روزانه حدود ۳۰۰ کامیون کالا در این مرز تردد دارند.

به گفته وی مرز نوردوز بین ایران و ارمنستان در شرایط کرونایی یکی از مرزهای فعال کشور بوده و پس از کرونا به طور قطع یکی از مرزهای فعال ما در منطقه خواهد بود.

حیدری با تاکید بر اینکه مرزهای ایران با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان برای یکدیگر تهدید نیستند، اظهار کرد: حضور کشورهای فرامنطقه‌ای و رژیم صهیونیستی در مرزهای ارمنستان و آذربایجان با هدف ایجاد تنش و اختلاف است و آنها دنبال تنش و اختلاف در منطقه هستند، لذا تاکید داریم جمهوری آذربایجان نسبت به توطئه‌های تاریخی و طراحی شده از گذشته آگاه باشد.

وی ادامه داد: عمق روابط فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک ایران و جمهوری آذربایجان امکان بروز تنش و بحران را در این منطقه نخواهد داد، اما در عین حال نیروهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی آمادگی لازم برای مقابله با هر تنش را در منطقه دارد و هر خدشه‌ای به جمهوری اسلامی را پاسخ خواهند داد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برقراری امنیت در مرزهای مشترک ایران با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، گفت: هیأت پارلمانی به همراه مسؤولان، وضعیت مناطق مختلف مرزی را رصد کردند که نشان داد امنیت در تمامی مرزهای مشترک برقرار است.

حیدری گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این بازدیدها نقاط مختلفی از مرزها را رصد کردند و جلساتی در مناطق مرزی به صورت میدانی برگزار شد که طی آن پیشنهاداتی برای مسؤولان و مقامات ذی ربط جهت طرح در کمیسیون مزبور خواهیم داشت.

وی یادآور شد: مرزهای شمال غرب کشور فرصت‌های خوبی هستند که باید از آنها نهایت بهره برداری را برای توسعه بخشیدن به روابط اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک کرد.

حیدری افزود: در گذشته‌های دور پل‌های مواصلاتی بین ایران، آذربایجان و ارمنستان وجود داشته که با احیای این راه‌های ارتباطی قدیمی، مردم منطقه می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و مرزها فرصت مناسبی برای مردمان این مناطق است که آثار مفید منطقه‌ای، ملی و محلی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا