زلزله ۵.۱ ریشتری در استان کرمان/ خسارت جانی گزارش نشده است

بعدازظهر امروز زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر کرمان را لرزاند و این زلزله در ۱۵ کیلومتری یزدانشهر، ۱۶ کیلومتری زرند و ۹۱ کیلومتری کرمان رخ داده است.

به گزارش ارک خبر،“مجید سعیدی” مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در تازه ترین اظهارنظر درباره زلزله بعد از ظهر امروز در استان کرمان گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تیم های ارزیاب دستگاه های اجرایی مستقر در شهرستان زرند به منطقه زلزله زده اعزام شده اند.

وی بیان کرد: با توجه به مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سال های اخیر خوشبختانه این زلزله خسارت زیادی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ادامه داد: طبق گزارشات تا کنون فقط در شهرک طالقانی و روستای باب تنگل که نزدیک به مرکز زلزله بودن تعدادی از خانه های خشت و گلی دچار ترک خوردگی و همچنین شیشه های برخی از منازل شکسته است.

همچنین “سیدمحمد صابری” مدیر اورژانس کرمان در واکنش به اعلام خبری مبنی بر مصدومیت چند نفر در زلزله امروز گفت: تاکنون هیچ تماسی با ۱۱۵ مبنی بر مصدومیت در منطقه زلزله نداشتیم.

وی افزود: براساس بررسی های انجام شده، هیچ مصدومی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکرده است.

“مجید سعیدی” مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مرکز زمین لرزه ۵.۱ ریشتری بعداز ظهر امروز منطقه باب تنگل و معدن جلال آباد زرند بوده است.

وی با بیان اینکه این زلزله در مرکز استان کرمان و شهرستان های زرند و راور نیز احساس شد، افزود: نیروهای ارزیاب به منطقه اعزام شده و در حال بررسی اوضاع هستند.

“سیدمحمد صابری” مدیر اورژانس کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از اعزام پنج تیم فوریت های پزشکی به منطقه زلزله زده یزدانشهر زرند خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت جانی نداشته ایم.

“رضا فلاح” مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: در پی وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری، تیم های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده اند. تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت جانی نداشته ایم و تیم های ارزیاب در حال بررسی خسارات مالی هستند.

بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، لاین کندرو در گردنه ده علیرضا در محور زرند – راور به علت وقوع زمین لرزه ۵٫۱ ریشتری و ریزش ترانشه در منطقه کوهستانی مسدود شده است.

بنابراین گزارش، راهداران در حال بازگشایی محور هستند.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۵:۱۶ دقیقه امروز ۲۴ مهرماه  زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر حوالی یزدانشهر در استان کرمان را لرزاند. این زمین لرزه که در مرکز استان نیز احساس شد، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است. این زلزله در ۱۵ کیلومتری یزدانشهر، ۱۶ کیلومتری زرند و ۹۱ کیلومتری کرمان رخ داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا