نیروهای مسلح در زمینه توسعه کشور آماده همکاری با دولت هستند

زاهدان- رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه توسعه‌ای دارد، گفت: نیروهای مسلح در تمام زمینه‌ها بویژه توسعه و پیشرفت کشور آماده همکاری با دولت هستند.

به گزارش ارک خبر،سرلشکر محمد باقری در همایش علما، سران و معتمدان طوایف شیعه و سنی و نخبگان سیستان و بلوچستان در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان اظهار داشت: نیروهای مسلح در کنار تأمین امنیت که از وظایف ذاتی آنها محسوب می‌شود در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و کمک به رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد اشتغال گام‌های اساسی برداشته‌اند.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح در زمینه‌های اقتصادی، دامپروری، کشاورزی و سایر بخش‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در کنار دولت هستند و این مسیر را تا رسیدن به اهداف توسعه‌ای دنبال خواهند کرد.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح گفت: دولت سیزدهم که با رأی بسیار خوب مردم انتخاب شد بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و توسعه مناطق کم برخوردار کشور تاکید بسیار زیادی دارد که این مساله آینده‌ای روشن را در پیش روی کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: رئیس دولت سیزدهم با اولین سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان و انتصاب استانداری که نگاه اقتصادی و توسعه‌ای در کارنامه کاری خود دارد به دنبال توسعه اقتصادی و جبران عقب ماندگی‌های تاریخی این نقطه از ایران اسلامی است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: نیروهای مسلح ضمن برقراری امنیت مرزهای آبی و خاکی سیستان و بلوچستان و کشور در زمینه توسعه اقتصادی در کنار مسؤولان این استان و دولت سیزدهم خواهد بود و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی بیان کرد: تکمیل راه آهن چابهار – زاهدان – سرخس و راه آهن رشت – آستارا کریدور شمال به جنوب و در نهایت اتصال آن تا شمال اروپا نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و کشور خواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: این استان از ظرفیت‌های بالای کشاورزی، معدنی، ساحلی و تجارت برخوردار است که این ظرفیت‌های بالقوه باید بالفعل شوند و در این صورت نقش بسیار مهمی در توسعه سایر نقاط کشور خواهد داشت.

لزوم توسعه تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سیستان و بلوچستان

وی اظهار داشت: توسعه تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سیستان و بلوچستان در زمینه توسعه اقتصادی و پیشرفت این استان نقش بسیار مهمی دارد و باید مدنظر مسئولان دست‌اندرکار قرار گیرد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: نیروهای مسلح در کنار تأمین امنیت در سیستان و بلوچستان تلاش کردند تا در زمینه بهبود معیشت مرزنشینان و توسعه اقتصادی این استان گام‌های بسیار مهمی را بردارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح با سرمایه گذاری، وقت گذاری و تشکیل گروه‌های جهادی بدنبال رشد و توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کم برخوردار کشور هستند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح در بحث تأمین آب برای مردم شمال سیستان و بلوچستان و محرومیت زدایی در این منطقه ورود کرده و کارهای بسیار زیادی را در روستاهای این استان انجام داده‌اند.

سرلشکر باقری بیان کرد: نیروهای مسلح در حد مقدورات خودشان همواره تلاش کرده‌اند تا در رفع محرومیت و ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در کنار مردم و مسؤولان باشند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بخش مهمی از امکانات و نیروی انسانی نیروهای مسلح در این زمینه بکارگیری شدند تا بتوانیم در جهت رفع محرومیت و توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور گام‌های مؤثری برداریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح از همان روزهای نخست شیوع کرونا برای ریشه کنی این ویروس منحوس برابر دستور فرماندهی کل قوا وارد میدان شده و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه از جمله واکسیناسیون انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح علاوه‌بر اینکه تمام بیمارستان‌های خود را در زمینه مبارزه با کرونا فعال کرد استقرار بیمارستان‌های صحرایی را نیز در تمام نقاط کشور بویژه سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار داد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: برای همه ما در رأس نیروهای مسلح، سیستان و بلوچستان بسیار مهم بوده و حل مشکلات و جبران عقب ماندگی‌های تاریخی آن همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی از جمله انتخابات حضوری فعال و گسترده‌ای داشته‌اند و همواره یاور و مددکار انقلاب و نظام بوده و همچنان هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان با تمام توان خود در مقابل کسانی که به دنبال ناامن کردن این استان بودند ایستادگی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا