توضیح سازمان لیگ درباره یک پدیده نقل و انتقالاتی

رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره پدیده چند باشگاهی شدن بازیکنان در طول یک پنجره نقل و انتقالاتی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ارک خبر،فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم شانزدهم آبان‌ماه به پایان رسید و تکلیف فهرست اغلب تیم‌ها به جز تعدادی که به دنبال استفاده از سهمیه فیفا هستند، مشخص شده است. یکی از مواردی که در این فصل نقل و انتقالات بیش‌تر به چشم آمد، جابه‌جایی بازیکنان بین دو و حتی سه باشگاه بود؛ موضوعی که شاید در فوتبال حرفه‌ای به ندرت دیده شود.

بازیکنانی مانند علیرضا نقی‌زاده (تراکتور و آلومینیوم اراک)، سجاد حیدری(تراکتور و نفت مسجد سلیمان)، علی عبدالله‌زاده (تراکتور و نفت مسجد سلیمان) و علی دشتی(نفت مسجد سلیمان و تراکتور) و در صدر همه این افراد ساسان حسینی(گل‌گهر، آلومینیوم و فولاد) چند باشگاه در فصل نقل و انتقالات عوض کردند.

بلاتکلیفی این بازیکنان برای انتخاب تیم‌شان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از مشاوره غلط از سوی مدیربرنامه‌های‌شان گرفته تا تغییر و تحول روی نیمکت تیم‌ها و احتمال این که بازیکن در تفکرات سرمربی جدید جایی نداشته است. جدای از دلایل رخ دادن چنین اتفاقی به سراغ فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل وانتقالات سازمان لیگ رفتیم تا موضع قانون درباره چنین پدیده‌ای را جویا شویم.

محمودزاده گفت: صرف نظر از این که قرارداد بازیکن در سازمان لیگ ثبت شده باشد یا نه، اگر هر بازیکنی با باشگاهی انعقاد قرارداد بکند و در ادامه بدون توافق با باشگاه جدید به باشگاه دیگری برود، باید از نظر حقوقی جوابگوی کمیته تعیین وضعیت باشد. تاکید می‌کنم که در این موضوع قرارداد بین بازیکن و باشگاه حتی در صورتی که در سازمان لیگ ثبت نشده باشد، معتبر است.

“مربیان در طول یک فصل فقط با دو باشگاه حق امضای قرارداد دارند”. رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا همانند این قانون برای بازیکنان وجود دارد؟ توضیح داد: بازیکن طبق قانون می‌تواند در طول یک فصل با سه باشگاه قرارداد منعقد بکند ولی فقط می‌تواند در دو باشگاه از این سه باشگاه به میدان برود. باید به این نکته توجه شود این بازیکن در طول یک فصل فقط باید برای دو باشگاه به میدان برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا