۴ هزار زندانی غیرعمد در هفته بسیج آزاد خواهند شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همزمان با آغاز هفته بسیج، ۱۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا و ۴ هزار زندانی غیرعمد نیز آزاد خواهد شد.

به گزارش ارک خبر،سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) برای تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: آذر ماه یادآور صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین است. اگر چه آن زمان جنگ آغاز نشده بود، اما ایشان بسیج را برای خدمت به مردم و پاسخ به ضروریات زندگی مردم تشکیل دادند.

وی ادامه داد: شجره طیبه الهی بسیج در محور اصلی محور مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف قرار دارد و با تقدیم ده‌ها شهید، مکتب دفاعی کشور را خلق کرد که سایر ملت‌های اسلامی از این مکتب، دفاع را یاد گرفته و بر این اساس محور مقاومت شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج شرایط و تشکیلاتی را برای نقش آفرینی مردم فراهم کرده است تا حاکمیت مردمی دینی تحقق یابد.

سردار سلیمانی شعار هفته بسیج را «بسیج پاره تن مردم ایران» اعلام کرد و گفت: هفته بسیج با رزمایش ۵۷۲۰ گروه جهادی برای خدمت به مردم آغاز می‌شود. همچنین ۱۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا و ۴ هزار زندانی غیرعمد نیز آزاد خواهد شد.

وی اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان را از دیگر اقدامات بسیح اعلام کرد و گفت: ۲۵۳۳ پروژه شامل مسکن محرومین، برق رسانی، احداث راه و پل و مراکز درمانی در این هفته افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج بهره برداری از ۳۰۰ پروژه ورزشی در حوزه‌های بسیج را از دیگر اقدامات سازمان به مناسبت هفته بسیج اعلام کرد و گفت: در یازده هزار مسجد گروه‌هایی برای حل مشکلات مردم تشکیل خواهد شد.

سردار سلیمانی اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی به مردم را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج اعلام کرد و افزود: برگزاری شب خاطره، همایش‌های روحانیون بسیج در مدرسه فیضیه قم، برگزاری رزمایش سراسری با حضور ۴ میلیون بسیجی در فضای مجازی، ارائه خدمات به این ۴ میلیون نفر از برنامه‌های هفته بسیج است.

وی از برگزاری رزمایش اقتدار برای ارائه خدمات مختلف توسط بسیجیان به مردم خبر داد و گفت: برگزاری دعای ندبه، گل باران کردن مزار مطهر شهدا و بازدید و تجلیل از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های سازمان است.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و گفت: دشمنان با جنگ نرم به دنبال تغییر رفتار اجتماعی و فرهنگ مردم ایران هستند، در مقابله با این هدف دشمنان وظیفه ما گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است، بر این اساس سند تحول ده ساله اعتلای بسیج تدوین شده است که اجرای آن می‌تواند بسیار موثر و راهگشا باشد.

سردار سلیمانی حضور مردم در عرصه‌های مختلف را موجب شکست توطئه‌های دشمنان خواند و گفت: شبکه مردمی با محوریت بسیج نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

وی به امادگی بسیج برای همکاری با دولت اشاره کرد و گفت: به دولت اعلام کردیم که آماده همکاری برای حل مشکلات مردم هستیم که خوشبختانه با استقبال خوب دولت روبرو شدیم.

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: همکاری بسیج با دولت در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، کشاورزی، ساخت مسکن و … آغاز شده است.

وی ساخت سالانه هزار واحد مسکونی در حواشی شهرها و ایجاد طرح‌های اشتغال را از دیگر محورهای همکاری بسیج با دولت در عرصه‌های مختلف خواند و گفت: آماده گسترش همکاری با دولت در حوزه‌های مختلف هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا