ضرورت شناسایی و برخورد قانونی با واحدهای آلاینده هوای تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم شناسایی و برخورد قانونی با واحدهای آلاینده هوای تبریز گفت: مسأله آلودگی هوا به اندازه کرونا مهم است.

به گزارش ارک خبر،جواد رحمتی روز پنج شنبه در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، وظیفه نظارت بر آلاینده‌های هوا را بر عهده دارد، افزود: برخی از صنایع و واحدها نه تنها عوارض آلایندگی پرداخت نمی‌کنند، بلکه برای کاهش آلایندگی نیز هزینه نمی‌کنند که باید با این واحدها برخورد قانونی شود.

وی با تأکید بر شناسایی واحدها و صنایع تأثیرگذار در آلودگی هوا، گفت: رفتارهای انفعالی مانند تعطیلی ادارات و مدارس برای مقابله با آلودگی هوا کافی نیست و باید اعمال قانون نیز جدی گرفته شود.

رحمتی با اشاره به پدیده وارونگی هوا در ماه‌های پایانی سال که باعث افزایش آلودگی می‌شود، گفت: ساز و کاری طراحی شود که در وضعیت‌های مختلف، اقدامات لازم انجام شود و نیازی به تصمیم‌گیری‌های اضطراری نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص آلایندگی نیروگاه تبریز، گفت: برای کاهش استفاده از مازوت در این نیروگاه و افزایش سهمیه گاز آن باید پیگیری‌های جدی انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از وضعیت هوای کلان شهر تبریز ارائه کرد که براساس آن، تا ۲۵ آبان امسال، ۶۵ روز پاک، ۱۷۰ روز قابل قبول، ۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

حسن عباس‌نژاد با اشاره به اینکه نیروگاه تبریز و منابع متحرک بیشترین حجم آلودگی هوا را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: غلظت اکسیدهای گوگرد در هوای تبریز در دو ماه گذشته تقریباً دو برابر ۶ ماه ابتدایی سال بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا