فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود و در این خصوص بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نقش مهمی دارد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز پنج شنبه در آئین معارفه و تکریم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در تبریز گفت: کارهای مجموعه بنیاد حفظ آثار مبتکرانه و جدید و رو به رشد است و باید این روند همچنان با تلاش مضاعف تداوم داشته باشد.

آل هاشم با اشاره به اینکه توجه ویژه به راهیان نور ضروری است، گفت: از همان سالی که راهیان نور راه افتاده تا دو سال پیش که به خاطر کرونا تعطیل است، همواره در این مراسم شرکت کرده و شاهد پیشرفت‌های آن بوده‌ام.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود، ادامه داد: اگر می‌خواهیم تا فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم، باید به راهیان نور، موزه شهدا و ثبت و ضبط خاطرات شهدا و ایثارگران و توجه کرد. همان طوری که اگر هر ساله برنامه‌های ماه محرم انجام نمی‌شد الان حادثه کربلا هم از یاد رفته بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بنیاد علاوه‌بر ثبت و نشر ارزش‌ها به کارهای بر زمین مانده نیز توجه کند، گفت: تکمیل موزه دفاع مقدس در تبریز ضروری است. همچنین باید از ظرفیت بسیار در حوزه هنری، رسانه‌ای، فضای مجازی و دیگر بخش‌ها در استان برای پیشبرد اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید افتخارآفرینی فرماندهان دفاع مقدس را با ضبط و نشر به نسل جدید منتقل کرد، گفت: استفاده از ظرفیت مردمی و واگذاری مسئولیت‌ها به دستگاه‌های دیگر فارغ از نگاه جناحی از نکات برجسته بنیاد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا