احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت امین موقوفه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت امین موقوفه است.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه دوره آموزشی و توجیهی امین موقوفات استان، با بیان این‌که ۲۰۰۰ باب مغازه در بازار مسقف تبریز، موقوفی هستند، افزود: این مغازه‌ها با دانگ‌های مختلفی هستند که به مرور زمان سرقفلی آن‌ها فروخته شده و امروز درآمد سالانه این تعداد مغازه شاید به ۲۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: احصای درآمد واقعی این موقوفات نیز نیازمند امینی است که در بازار نصب می‌شود. این امین می‌تواند با پیگیری سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود، به دست آورد.

وی با اشاره به نقش نصب امین در موقوفات، اظهار کرد: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و بر این اساس عواید به دست آمده موقوفات ارتقا یافته و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای کلان شده و در این راستا می‌توانیم خدمت رسانی بهتری به نیازمندان سطح استان داشته باشیم.

حسینی با اشاره به برنامه این اداره در نصب ۲۲ امین طی سال ۱۴۰۰، گفت: تا امروز حدود ۶۵ نفر امین برای یاری به موقوفات در سطح استان نصب شده است.

وی با بیان این‌که امین موقوفات استان در راستای احیای موقوفات از بزرگان و مدیران حاضر و سابق و … سطح شهرها نصب شده‌اند، گفت: امین‌ها حلقه وصل هستند تا با همکاری و همیاری ادارات اوقاف گام‌های بزرگی در راستای ترویج سنت حسنه وقف گام بردارد.

وی افزود: با نصب امین موقوفات در حوزه‌های مختلف و بیش از ۸۰۰ نوع نیات می‌توان در مواردی چون حمایت از دانش آموزان، نیازمندان و … خدمات ارزنده‌ و بیشتری ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه، حکم امین‌های موقوفات استان اهدا شد.

احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت امین موقوفه است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا