تنها سهمیه گاز نیروگاه های تبریز و سهند قطع شده است

عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها سهمیه گاز نیروگاه های تبریز و سهند قطع شده است و برای همین در این نیروگاه ها از سوخت مازوت استفاده می شود.

به گزارش ارک خبر، روح‌الله متفکر آزاد ظهر یک شنبه در جلسه علنی شورای شهر تبریز درمورد آلایندگی نیروگاه تبریز گفت: به همت نمایندگان مجلس درباره آلایندگی نیروگاه تبریز و استفاده از مازوت به عنوان سوخت، نطقی در مجلس انجام شد و به وزیر نفت ۲ هفته فرصت داده شد تا این مشکل را رفع کند و از طرفی با جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور انجام شد، آیت الله رئیسی قول پیگیری این موضوع را داد.

وی افزود: پس از اتمام فرصت دو هفته‌ای وزیر نفت، از وزیر نفت طرح سوال به عمل آمد و وزیر نفت گفت که هزینه گاز بسیار زیاد است و از طرفی در زمستان امسال با کمبود گاز مواجه هستیم.

متفکر آزاد این استدلال وزیر نفت را قانع‌کننده ندانست و افزود: اگر کشور با مشکل کمبود گاز مواجه است، چرا فقط به نیروگاه تبریز مازوت داده می‌شود و سهمیه گاز بقیه نیروگاه‌ها قطع نمی‌شود؟

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: در سال گذشته مردم استان ۱۲ میلیون مترمکعب در روز در مصرف گاز صرفه‌جویی کردند و سعی می‌کنیم این ۱۲ میلیون مترمکعب در روز صرفه‌جویی، به عنوان پاداش الگوی مصرف مردم استان، به نیروگاه تبریز اختصاص یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا