سخنان بی‌تعارف آل‌هاشم با رئیس سازمان محیط زیست درباره مازوت سوزی نیروگاه تبریز

امام جمعه تبریز با انتقاد از عدم صدور مجوز طرح توسعه‌ای نیروگاه تبریز که مشکل مازوت سوزی آن را حل خواهد کرد، گفت: آقای سلاجقه!این مازوت‌سوزی تخریب بیشتری دارد یا سوخت گاز و گازوئیل؟

به گزارش ارک خبر،آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: هفته گذشته بدون اطلاع قبلی به نیروگاه حرارتی تبریز رفتم و دیدم که کارکنان و کارگران مشغول فعالیت هستند و موضوع آلودگی را بررسی می‌کردند؛ البته بنده در تابستان تذکر داده بودم که از هم اکنون به فکر زمستان باشید و معا‌ون عمرانی استانداری نیز به موضوع خوب ورود کرده است.

وی افزود: این نیروگاه در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است و وزارت‌های مختلفی در این خصوص نقش دارند و با توجه به اینکه مصرف گاز خانگی در اولویت است از این‌رو مصرف گاز برای نیروگاه با محدودیت روبه‌روست.

آل‌هاشم ادامه داد: البته سوخت مازوت از  یک ماه دیرتر شروع شد و نیروگاه مجبور به مازوت‌‌سوزی شده است و با توجه به اینکه این مازوت‌سوزی استاندارد نیست تصمیم بر یک طرح توسعه ضروری شده است که همه کارهای مطالعاتی طرح فاز توسعه‌ای نیروگاه انجام شده است و در مرحله اخذ مجوز زیست محیطی برای عملیاتی اجرایی آماده است ولی متاسفانه مجوزها داده نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: آقای سلاجقه! این مازوت‌سوزی  تخریب بیشتری دارد یا سوخت گاز و گازوئیل؟ انتظار بررسی بیشتر و ارائه راهکار است تا مشکل آلودگی هوای تبریز و شهر و روستاهای اطراف آن را داریم.

وی ادامه داد: طرح فاز توسعه‌ای نیروگاه حرارتی تبریز نخستین طرح کشور است و در حوزه انرژی تولید برق آذربایجان‌شرقی نیز  ۶۰۰ مگاوات برق را افزایش داده و مشکل مازوت سوزی منتفی شده و مصرف آب این نیروگاه کاهش می‌یابد.

امام جمعه تبریز گفت: اجرای فاز توسعه نیروگاه حرارتی تبریز یکی از مطالبات مردم قهرمان تبریز برای تولید انرژی پاک است و بیش از یک دهه قدمت دارد که با وجود وعده‌ها هنوز کاری نشده است و امیدواریم دولت خدمتگزاران دست هم دهند این مشکل تبریز را حل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا