فعالیت دانشجویان جهادی دامپزشکی در تبریز/ شناسایی بیماری‌های دامی

تبریز- گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با فعالیت ۱۵۰ نفر در راستای محرومیت زدایی و شناسایی بیماری‌های دامی در مناطق محروم تلاش می کنند.

به گزارش ارک خبر،گروه‌های جهادی با وجود آنکه همواره در تمام صحنه‌ها فعالیت داشته‌اند اما با شیوع ویروس کرونا، فعالیت خود را بیش از هر زمان دیگری، پررنگ‌تر کرده‌اند.

گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، در زمینه‌های مختلفی اعم از رزمایش کمک‌های مؤمنانه، غربالگری و تب سنجی، واکسیناسیون دامی، توزیع داروهای رایگان، جمع آوری کمک‌های مالی و درمان بیماری‌های دام و طیور فعالیت می‌کنند.

اعزام گروه‌های جهادی به منطقه محروم مرزی جلفا و سیستان و بلوچستان

مسئول دفتر فرهنگی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: فعالیت‌های این گروه جهادی در قالب کانون دانشجویی هلال احمر به حدود ۱۸ ماه قبل برمی‌گردد که در رزمایش‌های کمک مومنانه، غربالگری و تب سنجی کرونایی دانشگاهیان و مردم شهرستان تبریز حضور فعالی داشته‌اند و در هفت دوره کمک‌های مومنانه با همیاری دانشگاهیان و خیرین تبریز، حدود ۳۲۴ میلیون تومان کمک مومنانه در قالب بسته‌های معیشت خشک و غذای گرم و نوشته افزار به مناطق محروم و حومه شهرستان تبریز ارسال گردید.

فعالیت دانشجویان جهادی دامپزشکی در تبریز/ شناسایی بیماری‌های دامی

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل زارع زاده ادامه داد: در شرایط قرمز کرونایی این گروه نقش حماسی و اساسی را در غربالگری و تب سنجی دانشگاهیان و داوطلبان کنکوری‌های متعددی داشته‌اند و در قالب آمران سلامت فعالیت داشتند.

وی افزود: در مدت ۱۰ ماهه اخیر گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اخذ مجوز از سازمان سازندگی سپاه پاسداران اقدام به اعزام گروه‌های جهادی به منطقه محروم مرزی جلفا و مناطق محروم سیستان و بلوچستان نمودند و در این مسیر اقدامات حماسی بی شماری را خلق کرده‌اند.

در این گروه جهادی ۵۰ نفر از دانشگاهیان به صورت مستقیم نقش داشته‌اند

زارع زاده بیان کرد: اخیراً به مناسبت هفته بسیج ۱۴۰۰ این گروه جهادی با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز و واحد علوم پزشکی و قرارگاه جهادی شهید فرهنگی والای بسیج دانشجویی اقدام به اعزام اردوی جهادی واکسیناسیون دامی و ویزیت دام مناطق محروم اطراف تبریز نمودند و این طرح در مدت ۵ روز از ۲۹ آبان تا ۳ آذرماه این اردو در حال برگزاری است.

فعالیت دانشجویان جهادی دامپزشکی در تبریز/ شناسایی بیماری‌های دامی

از غربالگری و تب سنجی در آزمون‌های کنکور

زارع زاده بیان کرد: در شرایط شیوع بیماری کرونایی این گروه نقش حماسی و اساسی را در کارهای انسان دوستانه خود همچون غربالگری و تب سنجی دانشگاهیان و آزمون‌های داوطلبان کنکوری متعددی حضور فعالی داشته‌اند و در قالب آمران سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و واحد علوم پزشکی تلاش جهادی مضاعفی نموده‌اند و حتی این فعالیت‌ها به غربالگری‌هایی در بیمارستان‌های متعدد تبریز و حتی شهرستان‌های مجاور همچون سردرود هم ایفای نقش نمودند.

گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا به حال در دو منطقه محروم مرزی جلفا و حومه شهرستان تبریز اقدام به واکسیناسیون دامی و ویزیت رایگان کرده است

وی اهداف فعالیت‌های گروه جهادی را کمک به مناطق محروم استان آذربایجان شرقی خوانده و افزود: گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا به حال در دو منطقه محروم مرزی جلفا و حومه شهرستان تبریز اقدام به واکسیناسیون دامی و ویزیت رایگان نموده‌اند.

مسئول دفتر فرهنگی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در این امر حدود ۲۰ میلیون تومان بودجه از بنیاد علوی جذب و به صورت داروهای رایگان به دام‌های افراد محروم روستایی اهدا گردیده و ویزیت‌های رایگان دامی بی شماری صورت گرفته است و اخیراً با مشاهده تب برفکی در روستاهای شهرستان تبریز، این گروه شروع به واکسیناسیون دامی نموده و در این مسیر با هماهنگی سازمان دامپزشکی تبریز انجام می‌گیرد.

فعالیت دانشجویان جهادی دامپزشکی در تبریز/ شناسایی بیماری‌های دامی

وی گفت: اقدامات نام برده شده در مناطق محروم مرزی جلفا و سیستان و بلوچستان و اطراف شهرستان تبریز انجام یافته است.

فعالیت ۱۵۰ نفری در گروه جهادی

زارع زاده بیان کرد: در این گروه جهادی ۵۰ نفر از دانشگاهیان به صورت مستقیم و حضوری و ۱۰۰ نفر با حمایت‌های مالی و معنوی به صورت غیر حضوری در فعالیت‌های این گروه نقش داشته‌اند.

وی افزود: اقدامات انجام گرفته تاکنون اثرات مادی و معنوی خودش را به مخاطبین این فعالیت‌ها داشته است که قابل استعلام و بررسی در مناطق هدف می‌باشد.

فعالیت دانشجویان جهادی دامپزشکی در تبریز/ شناسایی بیماری‌های دامی

زارع زاده ادامه داد: کمک‌های مالی توسط خیرین و از طریق بودجه‌های فرهنگی دانشگاه نیز مورد حمایت مالی متعددی قرار گرفته و سازندگی سپاه پاسداران نیز کمک‌های مربوطه را تقبل کرده‌اند و این گروه به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و از ابتدای فرمایشات معظم اله مبنی بر حضور در شرایط سخت زندگی مردم و کرونایی در تمام صحنه‌ها در کنار دانشگاهیان و مردم و محرومین حضور فعالی داشته‌اند.

شناسایی بیماری‌های دامی و توزیع داروهای رایگان

مسئول گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی متشکل از ۱۵ نفر از دانشجویان جهادگر دامپزشکی تبریز به همراه ۳ متخصص دامپزشک اداره کل دامپزشکی و هم‌چنین ۳ نفر از اعضای هیأت علمی، متخصصین و تکنسین دامپزشک دانشگاه آزاد علوم پزشکی تبریز می‌باشد.

فعالیت دانشجویان جهادی دامپزشکی در تبریز/ شناسایی بیماری‌های دامی

پدرام وثوقی ادامه داد: گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشکده دامپزشکی در راستای محرومیت زدایی از مناطق روستایی محروم و حاشیه تبریز با همکاری بنیاد علوی به مدت پنج روز به صورت رایگان مورد معاینه، واکسیناسیون و درمان قرار خواهند گرفت.

از جمله اهداف این گروه جهادی، شناسایی بیماری‌های دامی و جلوگیری از گسترش اینگونه بیماری‌ها است

وی افزود: از جمله اهداف این گروه جهادی، شناسایی بیماری‌های دامی و جلوگیری از گسترش اینگونه بیماری‌ها، درمان بیماری‌های دام و طیور، توزیع داروهای رایگان، واکسیناسیون فصلی دام و آموزش اقدام‌های پیشگیرانه به دامداران است.

گروه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در دوران شیوع ویروس کرونا نقشی پر رنگ داشته و با هدف محرومیت زدایی، فعالیت‌های متفاوتی در مناطق محروم اعم از واکسیناسیون دام و طیور، توزیع داروهای رایگان و آموزش اقدام‌های پیشگیرانه با فعالیت ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا