انجام اکثریت آزمایش‌های تشخیصی دامپزشکی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، گفت: با تجهیز مجتمع بزرگ آزمایشگاه ملی و منطقه ای دامپزشکی استان که توسط متخصصان داخلی انجام شده، بیشتر آزمایش‌های تشخیصی و تخصصی در استان انجام می‌شود.

به گزارش ارک خبر،به نقل از ایرنا؛ امیرحسین بهداد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران همچنین اظهار کرد: سایر استان ها (به صورت ملی و منطقه ای) نیز نمونه های خود از جمله نمونه های داروئی، هاری، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مشمشه، بیماری های ویروسی آبزیان را جهت تشخیص به آزمایشگاه های دامپزشکی آذربایجان شرقی ارسال می کنند.

وی گفت: این آزمایشگاه یکی از مهمترین آزمایشگاه های تشخیصی، آزمایشگاه بیولوژی ملکولی (PCR) است و در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۹۰۰ مورد آزمایش تشخیصی در این آزمایشگاه انجام شد که نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از ۳۷ هزار مورد عملیات آزمایشگاهی بر روی نمونه‌های اخذ شده از دام های مشکوک به بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک در استان انجام شده است، ادامه داد: در آزمایشگاه هاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی بیش از ۷۹۸ مورد آزمایش هاری انجام شد.

بهداد همچنین با بیان اینکه آزمایشگاه آنالیز شیمی آذربایجان شرقی جهت آزمایشات داروئی جزو چهار استان برخوردار در کل کشور به صورت منطقه ای و ملی در سال ۱۴۰۱ به روش HPLC و توسط دستگاه های های تک، اعلام شده است، افزود: تعداد یکهزار و ۱۰۵ نمونه مرغ منجمد وارداتی و ۷۷۹ نمونه گوشت منجمد وارداتی توسط آزمایشگاه های همکار و دولتی استان آزمایش شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و ۱۷ مورد بازدید از مراکز درمانی، واکسیناسیون، آزمایشگاه های تشخیص دامپزشکی، شرکت های توزیع دارو و واکسن در سطح استان انجام شد که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش دارد.

سال گذشته بیش از ۲ هزار کیلوگرم داروی تاریخ گذشته و بدون مجوز در آذربایجان شرقی معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در خصوص نظارت بر دارو و مواد بیولوژیک اظهار کرد: سال گذشته یکهزار و ۳۶۷ مورد بازدید از داروخانه ها ، مراکز داروئی و مایه کوبی و ۱۱۶ مورد بازدید از شرکت های داروئی و واحدهای داروسازی انجام شده است که طی این بازدیدها ۶ هزار و ۲۶۲ عدد دارو و مواد بیولوژیک تاریخ منقضی و یا بدون مجوز با وزن تقریبی ۲ هزار و ۱۸۶ کیلوگرم کشف و ضبط و با دستور مقام قضایی معدوم شد.

بهداد ادامه داد: از موارد کشف شده چهار مورد به دادسرا ارجاع داده و برای چهار نفر از متخلفان محکومیت قضایی صادر شد.

آزمایشگاه مرجع تشخیص بیماری های دامی در آذربایجان شرقی با هزینه کرد ۵۱ میلیارد تومان آذر ماه سال ۱۴۰۰ با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا