ممقان ‌وارد فاز جدیدی از صادرات نخودچی به کشورهای همسایه شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: ممقان بالاخره توانست این برند را به اسم خود ثبت کند و هم اکنون وارد فاز جدیدی از صادرات به کشور های همسایه از جمله ترکیه شده است.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایسنا،سید مرتضی نیرومند در آیین رونمایی از گواهینامه ثبت ملی اثر ناملموس نخودچی ممقان و تمبر اختصاصی خوشه نخودچی اظهار کرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط، مصمم به ارزیابی خوشه های صنعتی استان شدیم.

وی ادامه داد: از ۴۰ خوشه استانی ۱۳ خوشه امکانسنجی شده و ۴ خوشه از جمله نخودچی ممقان در دست اقدام است.

نیرومند گفت: ممقان بالاخره توانست این برند را به اسم خود ثبت کند و هم اکنون وارد فاز صادرات به کشور های همسایه از جمله ترکیه شده است.

وی همچنین افزود: بعد از ثبت برند نخودچی به اسم شهر ممقان بر آن شدیم تا تمبر اختصاصی آن را نیز به ثبت رسانده و وارد رقابت جهانی شویم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اهمیت خوشه های تولیدی سبب شده است که شرکت شهرک‌های صنعتی در حمایت از تولید کنندگان ممقان خوشه صنعتی نخودچی را تاسیس کرده و با توجه به لزوم برندسازی، پرونده ثبت ملی مهارت نخودچی به عنوان اثر ناملموس فرهنگی تدوین و به دارایی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی تحویل دهد و با طی کردن مراحل قانونی و اداری در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در پایان این مراسم از گواهینامه ثبت ملی اثر ناملموس نخودچی ممقان و تمبر اختصاصی خوشه نخودچی رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا