۲۶۸ واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی راه اندازی شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۷۵۲ میلیارد تومانی در حوزه صنعت استان، از راه اندازی ۲۶۸ واحد صنعتی جدید در هفت ماهه امسال در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،غلامعلی راستی با اعلام این خبر، افزود: با راه اندازی این میزان واحد صنعتی در استان زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰۰ نفر در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت در سال جاری، ۱۳۰ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۲۲۰۰ نفری در استان راه اندازی شده و با توجه به این آمار، رشد تقریبی ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داریم.

وی گفت: بیشترین واحدهای راه اندازی شده ایجادی در گروه صنعتی محصولات غذایی وآشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، مواد و محصولات شیمیایی، محصولات لاستیک، پلاستیک و ساخت ماشین آلات و تجهیزات بوده است.

راستی افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، بیشترین واحدهای صنعتی ایجادی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر راه اندازی شده است.

بیش از ۴۰۰۰ واحد صنعتی در استان فعالیت دارند

وی ادامه داد: تعداد واحدهای فعال دارای پروانه بهره برداری استان بالغ بر ۴۱۷۰ واحد صنعتی است.

وی افزود: فعالیت این میزان واحد صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۴.۶۴۳ میلیارد تومان، اشتغال بیش از ۱۲۷ هزار نفر را موجب شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: توزیع هرستان‌ها و واحدهای فعال نشان می‌دهد که بیشترین واحدهای فعال در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد و بناب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی تصریح کرد:  بیشتر واحدهای  فعال استان در گروه‌های صنعتی محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، دباغی، چرم، کیف، چمدان و کفش، ساخت مواد و محصولات شیمیایی،  محصولات لاستیک و پلاستیک، سایر محصولات کانی غیرفلزی، محصولات فلزی فابریکی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا