* اصلاحات سریع فعالیت بیشتر لازم دارد* نوشته محمد اشراقی

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

* اصلاحات سریع فعالیت بیشتر لازم دارد

ارزیابی کارهای دولت از طرق مختلف مقدور می باشد. توجه به تغییرات مشهود در اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور و مردم بعداز گذشت سه ماه از آغاز کار دولت را، یکی از آسان ترین راه های ارزیابی فعالیت دولت می توان شمرد.

وضعیت کسب و کارهای کوچک، اوضاع صنایع، ادامه بیکاری، تداوم مهاجرت، استمرار گرانی،  غیبت  نظارت دولتی در چهارمین ماه کار دولت سیزدهم در بازار،  نشان می دهد که دولت جدید نیازمند فعالیت بیشتر و مؤثرتر می باشد.

* رونق اقتصادی عامل توسعه گردشگری است

عوامل دخیل در صنعت گردشگری، احساس می کنند که برای عادی سازی و حتی افزایش رونق در عرصه کسب و کارهای فعال در صنعت گردشگری، باید اقدامات حمایتی، از سوی نهادهای مرتبط دولتی انجام شود.

ممکن است این احساس تا حدودی صادق باشد. ولی بنطر می رسد، رونق اقتصادی اصلی ترین عامل توسعه صنعت گردشگری که عملا در رشد فعالیت صاحبان کسب و کارهای این صنعت مؤثر می باشد
و همچنین باعث می شود، که میزان  کمی و کیفی  مصرف کنندگان خدمات و تولیدات عرصه گردشگری  بطور عملی و محسوس تغییر
یابد.

ضمنا رعایت اعتدال در نرخ قیمت های خدمات و کالاهای گردشگری نیز می تواند در تغییر کارکرد کسب و کارها در این زمینه مؤثر واقع شود. یعنی وقتی رونق اقتصادی کاهش می یابد،  قیمتها بجای افزایش باید کاهش یابد.

* هئیت مذاکره برجام باید صاحب اختیار هم باشد

گروه مذاکره کننده برجام آماده اعزام به وین می باشد. امید است این گروه بتواند مذاکرات را بنحو مطلوب، یکسره نماید.

اطلاعات مربوط به اعضا گروه مذاکره، نشان از آگاهی اعضا دارد، منتها وزارت امور خارجه، برای افزایش  قدرت تصمیم گیری گروه، باید نسبت به افزایش حدود مسئولیت و اختیار گروه نیز اقدام نماید.  ضعف قدرت تصمیم گیری گاها به اطاله و یا شکست مذاکرات منجر می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا