پرستاران در پاندمی کرونا صحنه دیگری از فداکاری را رقم زدند

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز پرستار، گفت: پرستاران در پاندمی کووید ۱۹، صحنه دیگری از ایثار و فداکاری را رقم زدند.

به گزارش ارک خبر، بهرام عین اللهی، در این پیام عنوان داشته است: روز گرامی ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س)، اسوه صبر و بردباری که در کشور عزیزمان به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است، فرصت مناسبی است که از نقش بی بدیل پرستاران در نظام سلامت کشور تجلیل شود.

مراقبت از مردم در شرایط سخت و غیرقابل پیش‌بینی بیماری، پاسخ فوری به درخواست‌های بیماران و خانواده آنها، تحمل رفتارهای بعضاً غیر محترمانه‌ای که شرایط جسمی و روحی مراجعین ایجاب می‌کند، انجام اقدامات دقیق و حساس درمانی، مراقبت از ایمنی بیمار، مدیریت بخش‌های پرهیاهو و پر از استرس، مراقبت از خود و همکاران زیرمجموعه، به روز رسانی دانش و انجام پژوهش، حضور در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه، هدایت و راهنمایی بیماران، مراقبت معنوی و روشن کردن نور امید و توکل در دل بیماران، تهیه گزارش‌های متنوع و با اهمیت، برنامه‌ریزی کار نیروهای بخش و تقسیم کار بین آنها، ارائه گزارشات و پیشنهادات به پزشکان و کادر درمانی، هماهنگی و هدایت تیم درمانی برای تأمین نیازهای بیمار، پیشگامی در تکریم بیماران بخصوص سالمندان، ارائه الگویی از مهربانی و شفقت در برخورد با کودکان مضطرب و نگران، کمک به آموزش و یادگیری دانشجویان، در عین حال مدیریت خانواده و رسیدگی به فرزندان، ایفای نقش آموزش دهنده و مشاوره سلامت در جامعه، تنها از انسانی ساخته است که پرستار نام دارد.

با آنکه اقدامات ارزشمند پرستاران در شرایط عادی کشور شایسته تقدیر است، اما حضور آنان در حماسه جنگ تحمیلی هشت ساله و همراهی آنان با مدافعین حرم نقطه عطف و افتخار آمیزی برای این همکاران عزیز در کشور ماست. اخیراً به دنبال پاندمی کووید ۱۹، صحنه دیگری از ایثار و فداکاری برای پرستاران عزیز کشور ما ایجاد شد و الحق که در این عرصه شاهد عملکرد جانانه، عاشقانه و عالمانه پرستاران در کنار سایر کارکنان سلامت بودیم. برادران و خواهران عزیز پرستار پیشتاز در صف مدافعین سلامت در دوران سخت و طاقت فرسای مقابله با بیماری که هنوز هم به پایان نرسیده، برگ زرینی از افتخار در تاریخ پرستاری کشورمان آفریدند.

اینجانب همراه با مردم عزیز و قدرشناس ایران، ضمن تبریک این روز ارزشمند، از تلاش‌های خالصانه و عارفانه جامعه پرستاری در همه عرصه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی تقدیر کرده و به روان پاک تمامی شهدای مدافع سلامت بویژه شهدای پرستار درود می‌فرستم.

به همه ارکان وزارت بهداشت تاکید شده که به جهت خدمت رسانی بهتر از جنبه کمی و کیفی به اجرای برنامه‌های معاونت پرستاری کمک کنند و در جهت توانمند سازی پرستاران و رفع موانع خدمتی آنان تلاش کنند. از خداوند متعال برای شما عزیزان سلامتی و سعادت آرزومندم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا