۶۵درصد جمعیت تبریز زیر پوشش کامل واکسیناسیون قرار گرفت

رییس مرکز بهداشت تبریز گفت: از آغاز واکسیناسیون عمومی بر ضد کرونا تاکنون ۶۵درصد جمعیت این شهرستان زیرپوشش کامل واکسن قرار گرفته و هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ارک خبر، احمد مردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۷۷درصد جمعیت شهرستان ۲ میلیون نفری تبریز نیز تاکنون واکسن نوبت اول را دریافت کرده اند؛ از این تعداد ۹۰درصد برای تزریق نوبت دوم واکسن مراجعه کرده اند و انتظار می رود برای اینکه واکسن نوبت اول آنها بی اثر نشود، در موعد مقرر برای ادامه واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه روزانه ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تبریز واکسن دریافت می کنند، ولی تاکنون ۲۳۵ هزار نفر در شهرستان تبریز اصلاً برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند و جزو جاماندگان از واکسیناسیون محسوب می شوند.

مردی یادآور شد: ۸۳ درصد جمعیت دانش آموزی، ۵۴ درصد مادران باردار و ۸۳ درصد جمعیت بالای ۱۲سال شهرستان تبریز واکسینه شده اند و مادران باردار بالای ۱۲هفته باید برای واکسیناسیون، معرفی نامه از مراکز بهداشتی دریافت کنند.

۱۹درصد جمعیت شهرستان تبریز نوبت سوم واکسن را دریافت کردند 

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون دُز سوم بر ضد کرونا در شهرستان تبریز آغاز شده است، گفت: تاکنون ۱۹درصد جمعیت این شهرستان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند و اکنون افراد بالای ۴۰ سالی که واکسن های سینوفارم، برکت و باهارات را تزریق کرده اند، می توانند پس از سه ماه از تزریق دز دوم واکسن شان، برای تزریق نوبت سوم مراجعه کنند؛ این تعداد می توانند برای تزریق متضاد واکسن از برکت، پاستوپلاس و سینوفارم استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان تبریز افزود: البته افرادی که واکسن های اسپوتنیک و آسترازنکا را دریافت کرده اند، باید پس از ۶ ماه از تزریق دُز دوم برای دریافت نوبت سوم واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی یادآوری کرد: اکنون در شهرستان تبریز ۴۴ مرکز شهری و ۴۰ خانه بهداشت در ساعات اداری، به جز روزهای تعطیل و هشت مرکز تجمیعی از ساعت هشت صبح  تا ۱۹ عصر واکسیناسیون را انجام می دهند.

وی ادامه داد: برای رفاه بیشتر مردم سه مرکز تجمیعی دیگر از جمله در میدان جهاد (نصف راه) از ساعت ۱۷ تا ۲۴شب، مصلی از ساعت ۸ تا ۱۹ در تمام ایام هفته و بدون تعطیل به فعالیت خود ادامه می ده.

مردی گفت: البته روزهای جمعه به علت اقامه نماز جمعه، مرکز واکسیناسیون مستقر در این محل از ساعت ۱۳.۳۰ تا ۲۴ شب واکسیناسیون مردم را انجام می دهد.

وی افزود: اکنون رنگ کرونایی شهر تبریز آبی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا