سویه اومیکرون در آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است

تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هنوز گزارش رسمی از مشاهده سویه جدید کرونا اومیکرون، در آذربایجان شرقی اعلام نشده اما چون این سویه در کشور رویت شده مردم باید همچنان ماسک بزنند.

به گزارش ارک خبر، بهمن نقی پور اظهار داشت: وضعیت کرونایی این استان هم اکنون نسبتاً قابل قبول، اما شکننده است و مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت شکننده کرونایی در آذربایجان شرقی، اگر به موقع و اصولی اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون از سوی مسئولین و مردم به صورت جدی پیگیری نشود، آذربایجان شرقی نیز در کوتاه مدت به خطر خواهد افتاد.

نقی پور ضمن توصیه و تاکید به انجام تکمیل واکسیناسیون توسط مردم، یادآور شد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از حضور در مراکز پرجمعیت و پرتردد به علت انتشار خیلی سریع این سویه و به جهت احترام به همنوع و حفظ کرامت انسانی بسیار ضروری بوده و باید با انجام واکسیناسیون دوز سوم احتمال ابتلاء به اومیکرون را کاهش دهیم.

وی از افرادی که احتمالاً تاکنون دوز اول یا دوز دوم واکسن کرونا را نزده‌اند، درخواست کرد تا حتماً جهت انجام و تکمیل واکسیناسیون به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی گفت: تمامی افراد بالای ۱۸ سال و نیز کسانی که از تزریق واکسن اسپوتنیک و استرازنیکای آنان مدت ۶ ماه و افرادی که از تزریق واکسن سینوفارم و برکت آنان مدت سه ماه سپری شده است، از امروز می‌توانند برای دریافت دوز سوم واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

نقی پور با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، ادامه داد: کارکنان درمان و شبکه‌های بهداشت آذربایجان شرقی در تمامی شهرستان‌ها برای انجام واکسیناسیون در خدمت مردم عزیز می‌باشند و امیدواریم با همکاری مردم و پوشش کافی واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از گسترش ویروس در استان و کشور جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا