ترانزیت کالا به اروپا از طریق راه گذر جدید انجام می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به راه اندازی راه گذر جدید ایران- آذربایجان- گرجستان گفت: ترانزیت کالا به اروپا از طریق این راه گذر جدید انجام می شود.

به گزارش ارک خبر،اروجعلی علیزاده افزود: این مسیر جدید در راستای امضای تفاهم نامه بین این کشورها ایجاد شده و امروز به صورت نمادین سه خودرو باری با پرچم‌های ایران، آذربایجان و گرجستان از مبدا تبریز با عبور از این مسیر به سمت بندر باتومی حرکت می‌کنند.

وی اظهار داشت: ایجاد این مسیر ترانزیتی علاوه بر اینکه مسیر صادرات کالا از ایران به بندر باتومی در ساحل دریای سیاه را تسهیل می‌کند، امکان صادرات از خاک ایران برای کشورهای منطقه و جمهوری‌های شوری سابق به اروپا را از این مسیر فراهم می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بندر باتومی بزرگترین بندر دسترسی از طریق دریای سیاه به اروپاست، گفت: با ایجاد این مسیر، سهم ایران به ویژه تبریز که در مسیر این جاده قرار دارد، در ترانزیت کالا به اروپا افزایش می‌یابد.

علیزاده، ادامه داد: همچنین از طریق این مسیر امکان ترانزیت کالا از اروپا به ایران از طریق بندر باتومی و بالعکس فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا