صادرات کالا از استان اردبیل ۲۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش ۲۲ درصدی صادرات انواع کالاهای تولیدی از این استان به مقصد کشورهای خارجی در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن خبر داد.

به گزارش ارک خبر،مسعود ایرانی روز چهارشنبه، اظهار کرد: حجم کالاهایی که در یک سال گذشته از استان اردبیل صادر شده است، در مجموع به حدود ۲۱۳ هزار تن با ارزش افزون بر ۱۲۰ میلیون دلار می‌رسد.

وی مبداء و مقصد بیشتر مبادلات تجاری را کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، عراق، بلاروس و سایر کشورهای همسایه و حوزه قفقاز بیان کرد و افزود: همچنین بیش از ۲۰ هزار تن انواع کالا که ارزش آنها در مجموع به افزون بر ۱۳۲ میلیون دلار می‌رسید، در یک سال گذشته از گمرکات استان اردبیل به کشور وارد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل محصولات صادراتی از گمرکات استان در یک سال گذشته را سیب‌زمینی، مصالح ساختمانی، شیشه، کاشی، شمش، ام‌دی‌اف، پلاستیک، اسباب‌بازی، میوه و تره‌بار و سایر تولیدات صنعتی و بیشتر حجم واردت را مواد اولیه تولید و ماشین‌آلات خطوط تولید عنوان کرد.

وی در ادامه نیز به صدور ۳۹۸ فقره کارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: ۲۱۹ فقره کارت بازرگانی جدید در یک سال گذشته در استان صادر و ۱۷۹ فقره کارت دیگر تمدید شده که مقدمه‌ای برای صادرات و واردات و نشان دهنده رونق فعالیت‌ها در این حوزه است.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعالیت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا