ضرورت استفاده از ظرفیت دیپلماسی مرزی با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان

استاندار آذربایجان‌شرقی بر بهره‌گیری از ظرفیت عظیم دیپلماسی مرزی با استفاده از اختیارات ویژه و محوریت اقتصاد دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرّم در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و ارتباط تصویری با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به سیاست‌ها و تدابیر بودجه‌ای و ارزی دولت سیزدهم ازجمله هدف‌گیری رشد اقتصادی هشت درصدی، تکیه بر توان داخلی، انضباط نظام مالی، عدالت در توزیع امکانات و افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری، بر لزوم فعال کردن همه ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان در راستای امیدآفرینی و تبیین اقدامات و دستاوردهای راهگشای دولت در حوزه بهبود معیشت مردم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان، دست‌یابی به اهداف انقلاب را دشوارتر می‌کند، افزود: دولت سیزدهم با تکیه بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارتباط نزدیک و بی‌واسطه با مردم به میدان آمده و حرف و عمل این دولت بر مبنای اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌شرط این اعتماد، همکاری صمیمانه میان دولت و ملت خواهد بود؛ ما باید با مردم سخن بگوییم، اقدامات خود را تبیین کنیم و از نقطه‌نظرات کارشناسی بهره جوییم و مردم را در اجرا و حتی آسیب‌شناسی تصمیمات مشارکت بدهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه هر تصمیم مهم و مؤثری در جامعه، نیازمند اقناع افکارعمومی است، افزود: بالاترین سطح اقناع و متقاعدسازی، حفاظت از باورهای درونی است؛ به‌طوری که بتوانیم باور آحاد مردم را دربرابر آماج حملات فرهنگی و رسانه‌ای دشمن محافظت کرده و رضایت آنها را نسبت به نتایج تصمیمات، رخدادها و فرآیندهای اجتماعی جلب کنیم.

وی با بیان اینکه مردم باید با تصمیمات مسئولان، ارتباط عقلانی و عاطفی برقرار کرده و خود بار اصلی اجرا و پیشرفت آنها را برعهده گیرند، افزود: دوران دفاع مقدس و حضور در صحنه‌های ملی، نمونه بارزی است که اگر مردم همراهی نمی‌کردند، سرنوشت جمهوری اسلامی معلوم نبود.

خرّم با اشاره به اینکه غفلت از تقویت زیرساخت‌ها و ابزار فرهنگی و رسانه‌ای در سال‌های گذشته، پیشبرد امور را با موانعی روبرو کرده است، افزود: ما در میدان جنگ نابرابر فرهنگی و رسانه‌ای و به عبارت دیگر جنگ شناختی قرار داریم؛ این وضعیت باید برای همه مسئولان قابل فهم باشد و لازم است از ابزار سالم و مؤثری در این زمینه برخوردار باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست‌ها و تدابیر بودجه‌ای و ارزی دولت سیزدهم ازجمله هدف‌گیری ثبات و رشد اقتصادی ۸ درصد، تکیه بر توان داخلی، انضباط نظام مالی، عدالت در توزیع امکانات و افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری، گفت: اهداف کلان دولت در بودجه استان هم به عنوان رویکردها و اولویت‌های اصلی مورد توجه قرار گرفته است.

وی، تعیین سهم بخش‌ها و مناطق مختلف از رشد اقتصادی، تشکیل صندوق ذخیره استانی، تقویت دفاتر سرمایه‌گذاری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با اولویت طرح‌های ملی انرژی و راه، اجرای طرح‌های ملی تولید مسکن، بهره‌گیری از ظرفیت عظیم دیپلماسی مرزی با استفاده از اختیارات ویژه و محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و تسریع در ایجاد کارخانه نوآوری را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های استان برای تحقق این اهداف نام برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا