فیلیپین روند پیروزی های بسکتبال ایران را متوقف کرد

خبرگزاری ارک – شاگردان درک بائرمن که هر چهار مسابقه قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند، امروز با نتیجه 87 بر 73 از فیلیپین شکست خورد.
کوارترهای اول و دوم این مسابقه به ترتیب با نتایج 25 بر 22 و 18 بر 15 به سود ایران رقم خورد اما فیلیپین با پیروزی 28 بر 17 و 22 بر 13 در دو کوارتر بعدی توانست برنده کل مسابقه شود.
ایران با وجود این شکست، با هفت امتیاز و به دلیل شکست مقابل فیلیپین در بازی رو در رو، پایین تر از این تیم در دوم نخست جدول رده بندی گروه E قرار گرفت.
درک بائرمن در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان و سعید داورپناه روانه میدان کرد.

** کوارتر اول (ایران 25 – فیلیپین 22)
حضور آندره بلچ ستاره سرشناس و بلند قامت فیلیپین در میدان باعث شد بازیکنان ایران نتوانند از منطقه زیر سبد استفاده کنند و به این دلیل بیشتر به شوت های سه امتیازی و نفوذ به عمق دفاع حریف با استفاده از حرکات تکنیکی روی بیاورند.
سرمربی تیم ملی ایران در اواخر این کوارتر با خارج کردن حدادی از زمین سعی کرد سرعت بازی تیمش را افزایش دهد که همین تغییر روش نیز نتیجه داد و اختلاف امتیاز که در اوایل کوارتر به سود فیلیپین رقم خورده بود جبران شد و ایران با پیروزی، کوارتر اول را به پایان رساند.

** کوارتر دوم (ایران 18 – فیلیپین 15)
بازیکنان فیلیپین در این کوارتر خطاهای زیادی انجام دادند که همین مساله پرتاب های آزاد زیادی به بازیکنان ایران داد اما شاگردان بائرمن نتوانستند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.
فشار بازیکنان ایران در دفاع و در دستور کار قرار دادن دفاع یارگیری باعث شد تعداد اشتباهات تیمی بازیکنان حریف زیاد باشد.
سجاد مشایخی بازیکن 21 ساله ایران در این کوارتر هم مانند کوارتر اول عملکرد درخشانی داشت.

** کوارتر سوم (ایران 17 – 28)
سرمربی فیلیپین در این کوارتر بازیکنان سرعتی و شوت زن خود را به میدان فرستاد و شاگردان او هم با عملکرد فوق العاده در پرتاب های سه امتیازی، نه تنها فاصله امتیازی نیمه اول را جبران کردند، بلکه تیم خود را در پایان این کوارتر 65 بر 60 پیش انداختند.
اشتباهات عجیب داور در اوایل کوارتر باعث شد بازیکنان ایران تمرکز خود را از دست بدهند.
بازیکنان ایران در این کوارتر در پرتاب های خود اشتباهات زیادی داشتند و همین مساله به فیلیپینی ها کمک کرد که فاصله خود را بیشتر کنند.

** کوارتر چهارم (ایران 13 – فیلیپین 22)
این کارتر هم شرایطی مانند کوارتر قبل داشت. اشتباهات عجیب و پی در پی بازیکنان ایران در پاسکاری و شوت زنی و از سوی دیگر نحوه قضاوت داور مسابقه باعث شد روحیه و ساختار تیمی بازیکنان ایران از بین برود.
در سوی دیگر میدان، فیلیپینی ها با بهره بردن از به هم ریختگی نظم تاکتیکی بازیکنان ایران از برنامه های متنوع در حمله استفاده کردند و فاصله امتیازی را بیشتر و بیشتر کردند و در نهایت نیز به پیروزی رسیدند.
تیم ملی ایران از ساعت 5 فردا در سومین مسابقه خود در مرحله دوم به مصاف فلسطین می رود که در مرحله مقدماتی فیلیپین را شکست داده بود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا