توافق برای سرمایه‌گذاری متقابل میان ایران و جمهوری آذربایجان و مشارکت در بازسازی قره‌باغ

هیأت سیاسی اقتصادی کشورمان در دومین روز از سفر خود به جمهوری آذربایجان در ارتباط تصویری با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، به بحث و تبادل نظرات در خصوص توافق برای سرمایه‌گذاری متقابل میان ایران و جمهوری آذربایجان و مشارکت در بازسازی قره‌باغ پرداختند.

به گزارش ارک خبر،رئیس جمهور آذربایجان در این گفت‌وگو با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور کشور ما در عشق‌آباد گفت: دیدار با آقای رئیسی، نقطه‌ی عطفی در روابط دو کشور برادر و دوست بود و آثار این دیدار در توسعه‌ی مناسبات دو کشور مشهود است.

الهام علی‌اف با تأکید بر توسعه‌ی همکاری‌های مشترک و منطقه‌ای، با دعوت از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این کشور افزود: شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و طرح‌های ترانزیتی و تولید انرژی می‌توانند در توسعه و بازسازی مناطق آزادشده قره‌باغ باید حضوری فعال داشته باشند.

وی همچنین از هیأت سیاسی اقتصادی کشورمان درخواست کرد تا سلام گرم او را به دکتر رئیسی، رئیس جمهور کشورمان ابلاغ کنند.

فصل جدیدی از روابط میان ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده است

وزیر راه و شهرسازی کشورمان که رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان نیز می‌باشد در این دیدار با اشاره به سیاست راهبردی کشورمان در توجه به همسایگان گفت: فصل جدیدی از روابط دو کشور دوست و برادر آغاز شده و اطمینان داریم با اراده جدی که میان دو کشور وجود دارد شاهد تعمیق بیش از پیش روابط دوجانبه باشیم.

رستم قاسمی افزود: ایران تجارب خوبی در مشارکت برای بازسازی کشورهای مختلف منطقه دارد و این همکاری‌ها به توسعه و امنیت پایدار منطقه کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر توسعه‌ی ارتباطات حمل‌ونقل بین دو کشور گفت: ایجاد کریدورهای ترانزیتی از مهم‌ترین برنامه‌های ما و منطقه است که با همکاری دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان می‌تواند گشایش‌های اقتصادی را در منطقه را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، گفتنی است؛ استاندار آذربایجان شرقی، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، معاونان وزارت راه و شهرسازی، استاندار اردبیل و سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا