مشکلی برای سرمایه گذاری در دستگاه های استانی در چهارچوب قانون وجود ندارد

واقف بهروزی، روز پنجشنبه در نشست وزیر اقتصاد و امور دارایی با مدیران اقتصادی استان خواستار ایجاد فرماندهی واحدسرمایه گذاری در استان شد و افزود: نبود نهادمتولی در این زمينه موجب بروز برخی مشکلات برای سرمایه گذاران می شود.

به گزارش ارک خبر،واقف بهروزی اظهار داشت: در بخشی از بانک ها به ویژه بانک های بخش خصوصی از جمله بانک های آینده و گردشگری نسبت تسهیلات به سپرده یک رقمی است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: در این بخش برخی از حوزه ها از جمله نفت خوب عمل نکرده ولی دستگاه های حمایتی خوب عمل کرده اند. بهروزی، افزود: در این بخش برخی از بانک ها منابع و تسهیلات خود را تمام کرده اند و اگر بتوان از سایر استان ها که این منابع را استفاده نکرده اند به استان انتقال داد خیلی از مشکلات فعالان بخش خصوصی برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ رفع می شود.
وی با اشاره به مصوبه سفر رئیس جمهوری برای انتقال پرونده مالیاتی شرکت مس سونگون به استان، یادآوری کرد: این کار به صورت قطعی عملیاتی نشده و باید اقدامات لازم برای انتقال قطعی آن انجام شود.
بهروزی، بر استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات بر اساس زمانبندی برای تامین سرمایه در گردش صادرکنندگان تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود زیرساخت های لازم در خداآفرین، راه اندازی بازارچه مرزی در این منطقه توجیه اقتصادی دارد ولی منطقه ای که از سوی طرف مقابلپیشنهاد شده زیرساخت لازم را ندارد.
وی اظهار داشت: هم اکنون هیچ مورد و مشکلی برای سرمایه گذاری در چارچوب قوانین در دستگاه های استانی وجود ندارد.
وی خواستار ارائه مشوق های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی بر اساس رتبه بندی آنها شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: قطار شهری تبریز همزمان با سایر کلانشهرها آغاز شده ولی در پیشرفت عقب مانده است و برای تسریع در اجرای آن باید این پروژه در اولویت فاینانس قرار گیرد.
بهروزی، همچنین خواستار تعریف اطلس سرمایه گذاری در چارچوب ملی شد و افزود: با تعریف این اطلس اطلاعات بر این اساس در سامانه بازگذاری می شود.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا