امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تفاهم نامه همکاری میان اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیرامون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اوقافی استان امضا شد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در مراسم امضای این تفاهم نامه، اظهار کرد: نزدیک به دو سال است که پیگیر امضای این تفاهم نامه در راستای خدمت رسانی به مردم و احیای نیت واقفان خیراندیش در حوزه بهداشت و درمان هستیم.

وی افزود: امیدواریم با اجرای تفاهم‌های منعقد شده، مسیری برای گسترش موقوفات بهداشتی و درمانی فراهم شود.

وی با اشاره به موقوفات بهداشتی و درمانی استان، گفت: امضای این تفاهم نامه می‌تواند در راستای خدمت رسانی بهداشتی و به خصوص بروزرسانی نیت واقفان، کارساز باشد.

حسینی با اشاره به موقوفه ربع رشیدی و گستره آن تا هشت استان دیگر، افزود: قسمتی از نیت اصلی این موقوفه در رابطه با کمک به فقرا است که اگر حیا شود می‌تواند گام بزرگی در راستای خدمت رسانی در عرصه پزشکی به فقرا انجام دهد و پاسخگوی نیاز درمانی استان باشد.

دکتر بهمن نقی پور نیز در ادامه اظهار کرد: در تیرماه ۹۹ تفاهم نامه‌ای مابین وزارت بهداشت و سازمان اوقاف امضا شد و بر این اساس گسترش این همکاری به تمامی دانشگاه‌ها و ادارات اوقاف ابلاغ شده و در پیرو آن، جلسات مختلفی تشکیل یافت.

وی افزود: متاسفانه این تفاهم نامه در استان ما در دو سال گذشته عملیاتی نشده بود اما با پیگیری‌های مستمر و جلسات برگزار شده، این تفاهم نامه ملی در سطح استان و ما بین دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ادارات اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امضا شد.

 

وی ادامه داد: بلافاصله پس از انعقاد این تفاهم نامه، مراحل اجرایی آن به صورت جدی پیگیری می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا