آغاز به کار نخستین نمایشگاه مطبوعات تاریخی در آینه پست

دبیر انجمن صنفی مطبوعات آذربایجان شرقی از آغاز به کار نخستین نمایشگاه مطبوعات تاریخی در آینه پست، در محل موزه ملی ارتباطات ایران خبر داد.

به گزارش ارک خبر،فرینوش اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در محل موزه ملی ارتباطات، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه برای اولین بار در تاریخ مطبوعات و پست کشور، با حضور مدیرعامل شرکت پست کشور، مدیران استانی پست، رئیس ایکوم ایران، مدیرکل روابط عمومی شرکت پست، فعالان رسانه، مجموعه داران، پیشکسوتان روزنامه نگاری و شهروندان علاقمند به مقولات پژوهشی و تاریخی آغاز به کار کرده و به بررسی حضور و اثرگذاری پست در انتقال مطبوعات و ارتباطات افراد مرتبط به اقصی نقاط ایران و جهان می‌پردازد.

وی افزود: پست و روزنامه نگاری دو فصل مهجور از تاریخ ارتباطات و در نهضت روشنگری این سرزمین بوده است که از دوران ناصری بدینسو با انتشار مطبوعات و ارسال آن به اقصی نقاط کشور و جهان از طریق پست توانسته جایگاهی مهم را در اطلاع رسانی رویدادهای روز داشته باشند.

وی اضافه کرد: نهضت مشروطه توانسته با این راهکار یکی از قدرتمندترین واسطه های خود را برای انتقال پیام و دغدغه ها و نیز مجاهدتهای مردم سامان دهد و نتایج درخشان خود را بگیرد.

دبیر انجمن صنفی استان ادامه داد: جایگاه نشریات در امر روشنگری بر کسی پوشیده نیست اما آنچه کمتر مورد بررسی و توجه قرار گرفته است، توجه به جایگاه پست در این میان است که کوشیده شده است در این نمایشگاه به آن پرداخت شود.

وی در رابطه با همراهی افراد در پیچیدگی های اجرای این نمایشگاه گفت: در این مسیر از همراهی افراد بسیاری بهره مند شدم که بدون راهنمایی و کمک ایشان، اجرایی شدن این نمایشگاه محقق نبود و شایسته است از راهنمایی اثربخش دکتر حسن عمیدی مدیر محترم موزه ملی ارتباطات کشور به عنوان پایه‌ریز این نمایشگاه قدردانی کنیم.همچنین همراهی بی‌دریغ و روشن حمیدرضا امیری، پژوهشگر فرهنگ تاریخی و مجموعه‌دار محقق، زمینه‌ساز قوام و اجرای اقدامی بود که مانند تصویری محو از یک رویا به پرورش و مراقبت نیاز داشت.

این نمایشگاه تا ۱۵ بهمن ماه در محل موزه ملی ارتباطات ایران واقع در میدان امام خمینی، میدان مشق، سالن نمایشگاهی موزه ارتباطات برپا خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا