آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای ایجاد شهرک صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان با توجه به وجود زیرساخت‌های نسبتاً مناسب، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تولیدی و صنعتی است.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرّم در جلسه فوق‌العاده ستاد سرمایه‌گذاری استان، گفت:تأکید ما در ستاد سرمایه‌گذاری این است که هر سرمایه‌گذاری وارد استان می‌شود همه مسئولان باید برای رفع موانع فعالیت او تلاش کنند و سرمایه‌گذار در پیچ‌وخم ادارات گرفتار نشود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار مسئول رفع موانع نیست، افزود: اگر می‌خواهیم حرکت و رشد و پیشرفتی در استان اتفاق بیفتد باید خود را متعهد به رفع موانع بدانیم و در مسیر سرمایه‌گذاری اما و اگر نداشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برای احداث شهرک صنعتی تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان، گفت: خوشبختانه این سرمایه‌گذار هم شناخت خوبی از ظرفیت‌های استان دارد و هم سرمایه و تجربه کافی در اختیار دارد.

خرّم اظهار کرد: مقرر شد در جلسه‌ای تخصصی با حضور مدیران مربوط، خواسته‌های سرمایه‌گذار و الزامات اجرای طرح سرمایه‌گذاری مطرح و در نهایت تفاهم‌نامه‌ای شفاف و روشن که تعهدات هر دو طرف در آن مشخص شده باشد، تهیه و امضا شود.

وی گفت: اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری تأثیر خوبی در رشد اقتصادی استان و افزایش تولید، اشتغال و صادرات خواهد داشت و امیدواریم با همکاری مسئولان و اهتمام جدی سرمایه‌گذار، شاهد آغاز پروژه تا پیش از پایان سال باشیم.

سرمایه‌گذار ترکیه‌ای هم با اشاره به اینکه پروژه شهرک صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان با مشارکت شرکت‌های قدرتمند ایران و ترکیه اجرا خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این پروژه، برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جوانان توانمند و متخصصی در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی دارد، گفت: پروژه سرمایه‌گذاری در سهلان، مبتنی بر فناوری و متفاوت از فعالیت‌های مرسوم خواهد بود و در این زمینه نیازمند همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جلسه فوق‌العاده ستاد سرمایه‌گذاری استان با دستور بررسی موانع و مشکلات ایجاد شهرک صنعتی تخصصی با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور سرمایه‌گذار ترکیه‌ای این پروژه و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، مشخصات فنی و اجرایی پروژه و الزامات و زیرساخت‌های مورد نیاز آن بررسی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا