کرونا در آذربایجان شرقی به سمت قرمز شدن می‌رود

تبریز- مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تغییر وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در روزهای اخیر و تبدیل وضعیت به قرمز و نارنجی خبر داد.

به گزارش ارک خبر، سیمین خیاط‌زاده با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی آذربایجان‌شرقی در روزهای اخیر، اظهار کرد: شهرستان آذرشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته و هفت شهرستان نیز نارنجی هستند و هیچ شهرستانی با وضعیت آبی در استان نداریم.

وی با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در روزهای اخیر، گفت: شهرستان آذرشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته، هفت شهرستان نیز نارنجی هستند و هیچ شهرستانی با وضعیت آبی در استان نداریم.

خیاط زاده با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به اومیکرون در استان، اظهار کرد: تاکنون ۴۸۷ مورد ابتلاء به این سویه در استان شناسایی شده است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: تعداد مراجعان سرپایی و به تبع آن موارد بستری کرونایی استان در حال افزایش است.

خیاط زاده با تاکید بر لزوم مراقبت بیشتر از کودکان در دوران گسترش سویه جدید کرونا، گفت: چنانچه تب شدید، سختی تنفس، سردرد و بدن درد مداوم در افراد مشاهده شود و به خصوص اگر این افراد دارای بیماری زمینه‌ای و باردار باشند، باید بلافاصله قرنطینه و سپس به مراکز درمانی مراجعه کنند.

خیاط زاده روند واکسیناسیون کرونایی آذربایجان شرقی را خوب عنوان کرد و افزود: باید سرعت واکسیناسیون، بیشتر از وضعیت کنونی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا