برگزاری اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون فرهنگی هنری سپاه عاشورا از برگزاری اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،امیر نصیر بیگی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره سرود ملی فجر با هدف اعتلای جریان سرود و گروه‌های سرود در کشور و به منظور جریان سازی، کشف و شناسایی گروه‌های برتر و معرفی الگوها و بهره گیری از توان تولیدی گروه‌های سرود در روند تولید سرود و نماهنگ در قالب‌های تولیدی سرود، آکاپلا (هم خوانی بدون موسیقی)، بازخوانی سرود و ایده (نماهنگ و اجرای پاتوقی) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه عاشورا گفت: با توجه به پتانسیل بسیار خوب در عرصه سرود در استان آذربایجان شرقی، انتظار می‌رود گروه‌های سرود استان در این جشنواره حضور فعال و مؤثری داشته باشند.

وی همچنین افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند تا پایان بهمن‌ماه سال جاری آثار خود را بصورت فایل صوتی در سایت فِستیوال سرود (www.festivalsorood.ir) بارگذاری کنند.

نصیر بیگی با بیان اینکه جوایز نفیسی برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: گروه‌های برتر جشنواره ضمن حضور در شبکه‌های صداوسیما و اجرای زنده، در راستای توانمندسازی گروه‌ها، کارگاه‌های مهارتی تخصصی ویژه‌ای برای آنان پیش بینی شده است حضور یابند.

وی در پایان گفت: بخش نهایی جشنواره بصورت اجرای زنده و براساس آرای مردمی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا