زنان باردار مبتلا به کرونا هیچ دارویی را خودسرانه مصرف نکنند

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: زنان باردار مبتلای به سویه امیکرون یا دلتا ویروس کرونا نباید خودسرانه هیچ دارو و یا حتی جوشانده‌ای را مصرف کنند.

به گزارش ارک خبر،دکتر مهدی حقدوست در خصوص علائم ویروس کرونا در زنان باردار اظهار کرد: علائم سویه‌ی امیکرون و دلتا ویروس کرونا در زنان باردار نسبت به افراد دیگر از نظر بالینی هیچ تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: در سویه امیکرون علائمی مانند سرماخوردگی به‌صورت درد اندام‌ها، آبریزش بینی، سردرد شدید، گلودرد، تعریق و گاهی تک سرفه خود را نشان می‌دهد اما در سویه دلتا تنگی نفس و سرفه‌ها شدیدتر است.

حقدوست خاطرنشان کرد: اگر تست کرونای زنان باردار از نظر امیکرون مثبت باشد، حتما باید به پزشکان متخصص زنان و زایمان خود برای بررسی حرکات و قلب جنین و همچنین پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و ریه مراجعه کنند.

وی همچنین یادآور شد: زنان باردار نمی‌توانند هر دارویی را مانند قرص سرماخوردگی بزرگسالان، شربت‌های گیاهی را مصرف و هر آمپولی را تزریق کنند حتی بر خلاف عموم مردم، حق استفاده از جوشانده‌ها را نیز ندارند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با تاثیر ویروس کرونا بر روی نوزاد نیز گفت: ابتلای به سویه امیکرون و دلتا بر روی سلامتی نوزاد و جنین اثر خاصی ندارد و تنها خطرات آن بر روی مادر است البته ممکن است با مصرف بی‌رویه داروها، اثرات به جنین نیز منتقل شود که در ماه‌های آخر بارداری می‌تواند منجر به زایمان زودرس شود.

وی در پایان تاکید کرد: مصرف مایعات فراوان، استراحت کافی و کاهش فعالیت‌های روزانه برای زنان باردار مبتلا به امیکرون توصیه می‌شود و بهتر است خودسرانه هیچ دارویی را مصرف نکنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا