کشف ۲۷۸۰ دستگاه پنل و موتور کولر گازی قاچاق در تبریز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از کشف و ضبط بیش از ۲۷۸۰ دستگاه پنل و موتور کولر گازی قاچاق به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد ریال در یکی از مراکز غیرمجاز نگهداری کالا در حومه شهر تبریز خبر داد.

به گزارش ارک خبر،صابر پرنیان در تشریح این خبر، اظهار کرد: بازرسان معاونت نظارت و بازرسی این سازمان در راستای مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و رصد زنجیره تجاری فعالین لوازم خانگی و بررسی وضعیت انبارهای کالاهای اساسی و ضروری، پی به فعالیت مرکز غیر مجاز نگهداری کالا برده و سریعا نسبت به بازدید از محل اقدام کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد؛ کولرهای گازی با نام یونیو، جنرال گلد و مدیا استار بدون ثبت مشخصات در سامانه‌ جامع انبار در این محل نگهداری می شود که مالک کالا و مدیر انبار نسبت به ثبت کالاها در سامانه جامع تجارت ایران و اخذ کد رهگیری و شناسه کالا اقدام نکرده‌اند.

وی بیان کرد: برابر ضوابط، کالاهای یادشده با عنوان قاچاق توقیف و طی هماهنگی با دستگاهه ها انتظامی و اداره کل تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی قضایی، دلالت لازم انجام شد.

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی،پرنیان تاکید کرد: همه فعالین تجاری بویژه تامین توزیع و فروشندگانن لوازم خانگی باید مشخصات مراکز نگهداری کالا را در در سامانه انبار ثبت نمایند تا کالاهای موجود در آن محل مشمول قانون قاچاق کالا نباشد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا