۳۵ طرح سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان‌شرقی در حال اجرا است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۳۵ طرح جدید سرمایه گذاری خارجی چهار کشور در سطح استان در دست اجرا است.

به گزارش ارک خبر،علی اصغر عباسزاده اظهار کرد: ما متولی تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی، به هم صورت نقدی و هم واردات ماشین آلات هستیم و در واقع با امضای وزیر اقتصاد و از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران برگه ضمانت به سرمایه گذاران می‌دهیم.

وی افزود: با وجود شرایط ظالمانه تحریم در ۱۰ ماه امسال توانستیم بیش از ۱۲ میلیون یورو سرمایه خارجی از کشورهای ترکیه، چین، روسیه و عراق جذب کنیم.

عباس زاده ادامه داد: امسال مهمترین زمینه‌های سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی حوزه‌های صنایع فولاد، نساجی، آلومینیوم سازی و پنجره سازی یو.پی.وی.سی بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه شرکت‌های خارجی زیادی در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۵ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی توسط ۸۸ شرکت خارجی از حدود ۲۰ کشور در آذربایجان شرقی جذب و با امضای وزیر اقتصاد و دارایی به آنها ضمانت داده شده است.

عباس زاده درباره وضعیت کسب و کار مجازی در آذربایجان شرقی نیز گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در حوزه بهبود وضعیت کسب و کار مجازی به عنوان مرکز خدمات سرمایه گذاری فیزیکی و مجازی نیز وظیفه دارد و آذربایجان شرقی در بین ۳۱ استان با بهبود ۲۷ پله‌ای رتبه چهارم کشور را در بخش مجازی کسب کرده است و فضا برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا