مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ظرف ۳ سال آینده تکمیل می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با ابراز تاسف از طولانی شدن بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز گفت: قول می‌دهم این مرکز ظرف سه سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری کامل برسد.

به گزارش ارک خبر،امیر دریادار دوم رضا عباسی در جمع خبرنگاران، افتتاح کامل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی ظرف سه سال آینده را مهم‌ترین هدف و برنامه‌ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دانست و اظهار کرد:: عملیات عمرانی و احداث ابنیه‌های این مرکز فرهنگی چهار سال قبل به پایان رسیده است و اکنون محوطه‌ سازی و تکمیل محتوای آن با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیازمند همت و مساعدت جمعی تمامی دستگاه‌های اجرایی است، افزود: این مرکز فرهنگی بهترین محل و مکان برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی و آینده بوده و مهمترین و بهترین راهکاری برای خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان علیه فرهنگ انقلابی و جهادی است.

امیر دریادار دوم عباسی وجود افزون بر ۶۵ هزار رزمنده پیشکسوت، حدود ۱۰ هزار شهید دفاع مقدس و ۲۵ شهید مدافع حرم را از ویژگی‌های بسیار ممتاز آذربایجان شرقی در حوزه‌ی ایثار و شهادت یاد کرد و ادامه داد: با وجود چنین ظرفیت‌های بسیار مهم اینکه تاکنون مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز به بهره برداری کامل نرسیده است، جای تامل و تاسف دارد.

وی با تاکید بر لزوم برخورداری تبریز از امکانات مادی و معنوی وسیع که می‌تواند در تکمیل این محل مقدس یاری‌گر بنیاد حفظ آثار و نشر باشند، گفت: اینکه استان‌های به مراتب غیرهمتراز با آذربایجان شرقی سال‌ها قبل اقدام به افتتاح مراکز فرهنگی خود کرده‌اند اما آذربایجان شرقی هنوز در این زمینه عقب مانده، به هیچ عنوان نمی‌تواند قابل قبول باشد.

وی، مهم‌ترین مرحله‌ در بهره برداری کامل از مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز را مربوط به محتواسازی آن دانست و از تمامی هنرمندان، پیشکسوتان و نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های گروهی درخواست کرد تا بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در این زمینه یار دهند.

وی از اتمام طرح جامع مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز خبر داده و اضافه کرد: عمده اولویت ما در تکمیل این پروژه مهم ملی غنا بخشی آن است که موزه آرایی نیز در این این مسیر به انجام خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار دوم عباسی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی فاز دوم موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی، از استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز درخواست کرد تا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در تکمیل این مجموعه مردمی و فرهنگی کمک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا