افزایش ۱۵ درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی

سرپرست اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش در سال آبی امسال در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۵ درصد معادل ۱۶.۲ میلی متر افزایش یافته است.

به گزارش ارک خبر،محمدی گفت: به طور میانگین از یکم مهر تا ۲۸ بهمن امسال حدود ۱۲۵.۳ میلی متر بارندگی در سطح آذربایجان شرقی روی داده در حالی که این رقم در بازه زمانی مشابه پارسال ۱۰۹.۱ میلی متر بود.

میانگین بارش آذربایجان شرقی در سال آبی امسال نسبت به بلندمدت حدود ۷.۳ درصد، معادل ۹.۸ میلی متر کاهش یافته است.

به طور میانگین در طول این بازه زمانی و در بلندمدت ۱۳۵.۱ میلی متر بارندگی در استان روی داده است.

با توجه به اینکه میانگین بارش یک سال کامل آبی در این استان ۳۱۹.۴ میلی متر است، تاکنون در این بازه زمانی حدود ۳۹.۲ درصد از بارش سال آبی امسال تامین شده است.

از ابتدای بهمن ماه حدود ۱۷.۸ میلی متر بارندگی در این استان روی داده است در حالی که در این بازه زمانی و در بلند مدت میزان بارندگی ۳۱.۵ میلی متر ثبت شده که نشان از کاهش ۴۳.۶ درصدی میزان بارش استان در بهمن ماه امسال نسبت به بلند مدت در این ماه است.

در سال آبی امسال بیشترین بارندگی از شهرستان هشترود به میزان حدود ۲۴۵.۳ میلی متر و کمترین بارش از جلفا به میزان حدود ۸۰.۷ میلی متر گزارش شده است.

میزان بارش در هشترود نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۳۱.۵ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۴۲.۵ میلی متر افزایش یافته و در جلفا نیز نسبت به مدت مشابه پارسال حدود یک دهم میلی متر و نسبت به بلند مدت نیز ۲۳.۴ میلی متر کاهش یافته است.

میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی امسال حدود ۹۷.۶ میلی متر و در بلند مدت حدود ۱۱۳.۵ میلی متر ثبت شده است.

میانگین بارش در سال آبی امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال حدود ۳۰ میلی متر و نسبت به بلند مدت ۱۵.۸ میلی متر کاهش نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا