ضرورت حفظ سلامت جامعه میزبان و میهمان در سفرهای نوروز ۱۴۰۱

سرپرست اداره‌کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی حفظ سلامت جامعه میزبان و میهمان را الگوی اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ استان عنوان کرد.

به گزارش ارک خبر،

جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی صبح امروز به ریاست مرتضی موحدنیا سرپرست اداره‌کل امور شهری و شوراهای استانداری و با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی استان برگزار شد.

مرتضی موحدنیا در این جلسه با تاکید به حفظ سلامت جامعه میزبان و میهمان اولویت نخست در نوروز ۱۴۰۱ خواهد بود، گفت: لازم است برای جلوگیری از هرگونه پیشروی بیماری کرونا الگوسازی رفتاری گردشگری برای سفرهای پیش رو انجام پذیرد.

او ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمامی صنوف فعال و مرتبط با حوزه گردشگری الزامی است و در راستای کنترل این امر کمیته‌های نظارتی بصورت مستمر از مراکز مربوطه بازدید به عمل خواهند رساند.

موحدنیا اولویت نخست اقامت گردشگران را در مراکز رسمی اقامتی استان عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در اقامت گردشگران الزامی است، لذا اسکان مسافران در اولویت نخست در مراکز اقامتی رسمی اعم از هتل و هتل آپارتمان‌های تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان میسر خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: به دلیل لزوم رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در نوروز ۱۴۰۱ اقامت در مراکزی همچون مدارس، مهمانسراها، چادر و … ممنوع خواهد بود.

او در ادامه ایجاد نشاط در سطح شهرهای استان را برای شهروندان امری لازم دانست و گفت: در این امر شهرداری‌ها نقش مؤثر و بسزایی دارند که انتظار می‌رود، این نهاد برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه‌ای برای ایجاد نشاط و شادی در سطح شهر برای شهروندان و مسافران ایجاد کنند.

موحدنیا اظهار داشت: برای اجرای سفری ایمن در نوروز ۱۴۰۰ تعاملات هوشمند بین کنشگران صنعت گردشگری و نهادهای دولتی و خصوصی الزامی است، چراکه سهل‌انگاری و ساده‌انگاری مسائل منجر به اتفاقات غیر قابل جبران و به خطراندازی سلامت جامعه خواهد شد، لذا از تمامی کمیته‌های فعال در ستاد اجرایی خدمات سفر استان انتظار داریم تا همکاری حداکثری با دبیرخانه ستاد خدمات استان داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا