آغاز به کار ۳۳۰ کسب‌وکار خانگی با همراهی دولت/ بخش زیادی از میوه شب عید تامین شد

بهادری جهرمی گفت: سقف میوه پیش بینی شده برای عید ۷۰ هزار تن بود که بخش زیادی از این میوه تامین شده است.

به گزارش ارک خبر،علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود گفت: ۶ ماه است که از عمر دولت مردمی می‌گذرد و یکی از مهم‌ترین وعده‌های دولت مردمی، تغییر فضای گفتمانی با نگاه مردم محور بود.

به گفته سخنگوی دولت، «برگزاری ۱۵ سفر استانی در ماه‌های گذشته دولت داشته و در هر ماه ۳ سفر را در دولت داشتیم و این یک رکورد شکنی در ارتباط با مردم است. رئیس‌جمهور با تمامی نمایندگان مجلس داشتند و جلسات منظمی که روسای قوا به صورت منظم در تعامل با یکدیگر داشتند.»

بهادری جهرمی گفت: حضور در لحظه‌ مدیران ارشد در مواقع بحران و زلزله‌های و سیل‌ها در سطح ملی این احساس را در دل‌ها زنده کرد که مدیران از میان مردم متعلق به مردم هستند.

دو روز پیش سخنگوی دولت با انتشار توئیتی نوشت رئیس‌جمهور در راستای تحول نگاه دولت در تعامل با مردم به معاون اول و وزیر کشور دستور داده، عملکرد مدیران ملی و استانی را ارزیابی کنند تا نقاط ضعف، کاستی‌ها و نقاط قوت آشکار شود.

بیماری اقتصادی کشور یکی دو ماهه درمان نمی‌شود

سخنگوی دولت گفت: مبارزه با فساد یکی از محور‌های عملکرد دولت مردمی است، دولت توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی را به منظور کاهش و مقابله با فساد به عنوان اقدام راهبردی پیگیری کرده است. همچنین ضرب الاجل آزادسازی حریم دریا‌ها هم اقدام روشن در مقابله با قانون شکنی بوده و بدون تبعیض با آن برخورد شده است.

به گفته بهادری جهرمی، «شناسایی ۷۰۰ حساب بانکی فعال غیرمجاز ارزی هم از جمله اقدامات در حوزه مبارزه با فساد است. بخشی از مقابله با فساد در ایجاد بازار ارزی را شاهد بودیم. پرونده‌های مختلفی را در دستگاه‌های مختلف در بحث فساد شناسایی شده.

دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند تا همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای دقیق قانون صدور مجوز‌های کسب و کار کرده تا امضا‌ء های طلایی حذف شوند.

نمایندگان مجلس وجود امضا‌های طلایی را از نمونه‌های خودتحریمی دانستند و از دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور خواستند، روسای دستگاه‌هایی که بعد از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ مجوزهایشان الکترونیک و از مسیر درگاه ملی صادر نمی‌شود، بدون هیچ ملاحظه‌ای، احضار و علیه‌ آن‌ها اعلام جرم کنند.

آغاز به‌ کار ۳۳۰ کسب و کار خانگی با همراهی دولت

علی بهادری جهرمی گفت: تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار یکی از موضوعات مهمی است که کمک بسیاری به رهاسازی ظرفیت‌های عظیم داخلی می‌کند. البته در مسیر تسهیل صدور مجوز کسب و کار، مسئله احراز صلاحیت بسیار مهم است و باید تدبیر لازم صورت بگیرد، طبیعتا با اختصاص زمان بیشتری این کار انجام می‌شود.

دولت مصمم است روند اداری و کاغذبازی خسته کننده را اصلاح کند. در برخی موارد زمان بیشتری صورت می‌گیرد. در این راستا ۳۳۰ کسب و کار خانگی با اعلام و ثبت در درگاه مربوطه مجاز به فعالیت شدند که حرکت قابل تقدیری است.

آزادسازی ۹۹ درصد سواحل در اختیار دستگاه‌های اجرایی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم گفت: ضرب الاجل آزادسازی حریم دریاها هم اقدام روشن در مقابله با قانون شکنی بوده و بدون تبعیض با آن برخورد شده است. قریب به ۹۹ درصد سواحلی در اختیار دستگاه‌های اجرایی بوده رها سازی شده است. بخشی از مواردی که باقی مانده در اختیار دستگاه‌های اجرایی نیست و در اختیار شهروندان است.

به گفته بهادری جهرمی قرار است شهرداری‌ها اقدامات لازم را انجام بدهند و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها با این موضوع برخورد خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا