کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه‌ی قدرتمند بارشی و کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا طی هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

به گزارش آذرانجمن،محمد امیدفر آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوّی نسبتا ناپایدار طی هفته‌ی جاری در استان است که طی امروز و فردا همراه با وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بارش برف و باران در برخی نواحی به‌ویژه نواحی مرتفع استان خواهد بود.

وی ادامه داد: سامانه‌ی قدرتمندی همراه با توده هوای سرد قطبی از دوشنبه شب نفوذ خواهد کرد و موجب کاهش محسوس دما و بارش برف و باران و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید خواهد شد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این کاهش دما محسوس‌تر شده و وارد شوک دمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در بخش‌های مختلفی که تغییرات محسوس دما وجود دارد، به‌ویژه بخش کشاورزی، گلخانه‌ها، بخش راه و ساختمان و بتن‌ریزی اقدامات پیشگیرانه به عمل آید.

امیدفر تاکید کرد: با توجه به کاهش محسوس دما از لباس‌های گرم استفاده کرده و از سفرهای غیرضروری خودداری کنید و در صورت ضرورت نیز خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنید.

وی در خصوص دمای هوای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته یادآور شد: بیشینه و کمینه دمای هوای تبریز به ترتیب ۱۲ و یک درجه بود که همچنین دمای فعلی آن نیز چهار درجه است که نسبت به دیروز سه درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در رابطه با خنک‌ترین و گرمترین شهر استان افزود: هریس با دمای پنج درجه زیر صفر، سردترین شهر استان و جلفا با دمای ۱۸ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا