افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان ظرفیت جوجه‌ریزی در استان آذربایجان‌شرقی از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به پنج میلیون قطعه رسید.

به گزارش ارک خبر،،آقای فتحی با بیان اینکه میزان ظرفیت جوجه‌ریزی در استان آذربایجان شرقی از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به پنج میلیون قطعه رسید گفت:ضریب اطمینان استان برای تامین نیاز گوشت مرغ فراهم می‌شود.

آذربایجان شرقی در چهار ماه اخیر از جمله استان‌هایی بود که در زمینه تولید گوشت مرغ با مشکل مواجه بود و تولید، کفاف مصرف را نمی‌داد.

در زمان کنونی در زمینه تخم مرغ و گوشت قرمز، مازاد بر نیاز مصرف در استان تولید می‌شود و مشکلی در این حوزه‌ها وجود ندارد؛ عمده مشکل استان کالا‌های وارداتی بود که آن هم از سوی وزارت جهاد کشاورزی حل شده و تلاش می‌شود این کالا‌ها در مناطق محروم جامعه توزیع شود.

مصوبه‌ای از ستاد تنظیم بازار وجود دارد که این اقلام برای توزیع در بین مردم بیشتر در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی قرار می‌گیرد و در صورت صدور مجوز این اقلام در اختیار کاسبان امین نیز قرار گیرد تا در مناطق محروم توزیع شود.

گشت و نظارت بر نانوایان استان نیز از دی ماه شروع شده و تاکنون یک هزار و ۶۴۵ مورد گشت و بازرسی از آن‌ها انجام شده و ۲۵۸ مورد برای نانوایان  پرونده تخلف  به ارزش چهار میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

در این مدت هفت هزار و ۷۴ مورد گشت و بازرسی نیز از سایر اقلام کشاورزی انجام شده که ۹۶۵ مورد گشت مشترک با سایر نهاد‌ها بوده و ۴۶۵ فقره پرونده تخلف به ارزش ۴۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

عمده تلاش جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت کالا در بازار، عرضه بیشتر کالا بوده و هم اکنون کالا‌های اساسی مانند برنج، روغن و شکر وارداتی برای ایام نوروز به حد کافی تامین شده است، ضمن اینکه از ظرفیت اصناف برای توزیع این اقلام استفاده می‌شود.

۸۰ نفر از نیرو‌های سازمان جهاد کشاورزی و بسیج مستضعفان با دریافت آموزش‌های لازم در حوزه نظارت بر بازار فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا