۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی تحت پوشش جهاد آبرسانی است

مدیر عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی تحت پوشش جهاد آبرسانی است.

به گزارش ارک خبر،محمد خانی در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث شهر هشترود اظهار کرد: بقیه اعتبار این طرح از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

وی گفت: طی سال ۱۴۰۰، طرح‌های آبرسانی اعم از حفر چاه، خطوط انتقال و مخازن برای شهرهای استان اجرا شده است و هم اکنون ۳۴ طرح آبرسانی با ۳۰ درصد تخصیص اعتبار در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

خانی با بیان اینکه ۱۷ شهر آذربایجان شرقی در اولویت اجرای طرح‌های فاضلاب قرار دارند، افزود: ۱۰ شهر در حال بهره برداری می‌باشد که البته به علت عدم کفاف اعتبارات لازم برای اتمام تصفیه‌خانه ها از پیشرفت خوبی برخوردار نیست و لازم است اعتبارات مناسبی در اختیارمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم هفت تصفیه خانه دیگر از ۱۷ تصفیه خانه استان را به مدار بهره برداری برسانیم؛ این طرح‌ها شامل مدول دوم تصفیه خانه مرند، اسکو، خسروشاه، آذرشهر، مدول سوم مراغه، تصفیه خانه هشترود و هریس است؛ البته هنوز مدول سوم تصفیه خانه مراغه ردیف بودجه نگرفته است، اما دیگر طرح‌ها در مرحله گشایش اعتبار است و ردیف و اعتبارات ملی دارد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۴ شهر و ۲۰۰ روستای استان در تولید و مصرف آب در حالت سربه سر قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا