تعداد کارخانه‌های بحرانی آذربایجان‌شرقی از ۱۸ واحد به یک واحد کاهش یافته است

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: تعداد واحدهای بحرانی در سال گذشته، ۱۸ واحد بوده که با تلاش های انجام گرفته، درحال حاضر به یک مورد کاهش یافته است.

به گزارش ارک خبر،کریم صادق زاده عصر چهارشنبه در مراسم معرفی و تجلیل از کارگران نمونه، کارگروه‌های کار و واحدهای نمونه استان اظهار کرد: از پنجم تا یازدهم اردیبهشت به عنوان هفته کارگر هرساله این فرصت دست می‌دهد که به نقش کارگران به عنوان سازنده ترین قشر جامعه، اهتمام جدی داشته و ضمن تجلیل از آن‌ها به بررسی مشکلات جامعه کارگری پرداخته شود.

وی ادامه داد: بی شک هدف از این همایش، ضمن تجلیل و ارج نهادن به جایگاه کار و تولید و کارگران و تلاش کارفرمایان در رونق تولید، تشویق این عزیزان برای جهاد در تولید و توسعه حوزه کار است؛ چراکه اگر تولید رونق گیرد، اشتغال را نیز به همراه خواهد داشت.

وی متذکر شد: امیدواریم به برکت دولت انقلابی و باتوجه به فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که امسال را سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری کردند، شاهد تحولات خوبی در حوزه کار و تولید باشیم و با حفظ یک رویه نظام‌مند و توجه به قانون بر مشکلات فائق آییم.

صادق‌زاده با بیان این‌که افزایش ۵۷ درصدی حقوق در همان ابتدای سال نوید بخش روزهای خوب برای جامعه کار تولید خواهد بود، گفت: امیدواریم با مهار تورم در سال جاری بتوانیم دستاوردهای خوبی را هم در بخش تولید، هم در بخش اشتغال و هم در بخش رفاه و حفظ کرامت انسانی که مطالبه اصلی  می‌باشد، به دست آوریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان ۱۲ هزار کارگاه با کد بیمه در شهرک‌های صنعتی درحال فعالیت هستند.

وی با اشاره به ۷۰۰ هزار کارگر بیمه شده در سطح استان، متذکر شد: از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر  در تبریز مشغول فعالیت هستند؛ همچنین ۲۴۴ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر در استان وجود دارد که ۱۴۴ هزار نفر آن در واحدهای تولیدی تبریز فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا