برجسته‌سازی تاریخ دفاع مقدس حرکت در مسیر جهاد تبیین است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: برجسته‌سازی تاریخ پرافتخار دوران هشت سال دفاع مقدس حرکت در مسیر جهاد تبیین است.

به گزارش ارک خبر،امیردریاداری رضا عباسی، افزود: با توجه به اهمیت بالای این عملیات در تاریخ دفاع مقدس، وظیفه ما این است که آن را تبیین و برای پاسداشت آن تلاش کنیم.

وی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: به جرات می‌توان از این عملیات به‌ عنوان یکی از عملیات‌های موفق و غرورآفرین دفاع مقدس نامبرد و به آن افتخار کرد، زیرا که رزمندگان اسلام در طی آن دلاوری های بی مانندی از خود نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای، عملکرد و دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند و درباره آن شبهه افکنی کنند، یکی از این موارد مهم در این حوزه را موضوع دفاع مقدس دانست که رهبر معظم انقلاب هم در بحث جهاد تبیین به فعالیت در این حوزه تاکید کرده‌اند.

امیرعباسی، اضافه کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس نه‌ تنها دستاوردهای نظامی فراوانی داشته است، بلکه در حوزه‌های غیرنظامی هم دستاوردهای و پیام های بسیار روشن و زیادی برای ما به ارمغان آورده که لازم است این موارد برای جوانان تشریح و تبیین شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، آزادسازی خرمشهر را یکی از مهمترین فرازهای دفاع مقدس برشمرد و یادآور شد: آنچه باعث به دست آمدن این پیروزی بزرگ شد، وحدت نیروهای مسلح در سایه رهبری امام خمینی (ره) بود و این وحدت باید در جامعه امروز هم نشر و ترویج داده شود، چون اگر چنین وحدتی بین مسئولان وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی گفت: از آنجایی که تمرکز دشمنان در شرایط کنونی جامعه بر روی نسل جدید استوار شده است، باید جامعه هدف ما برای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس کودکان، نوجوانان و جوانان باشد و در شیوه اجرای برنامه‌ها نیز باید از جلسات تکراری و تصنعی عبور و از ابتکارات جدید استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، وی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و دعوت از فرماندهان برجسته را که تجربه حضور در عملیات بیت‌المقدس را دارند، جزو برنامه‌های گرامیداشت فتح خرمشهر در آذربایجان شرقی اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا