احداث ۳۸۰ خانه هلال در استان اصفهان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: تاکنون ۳۸۰ خانه هلال با هدف گسترش و آموزش فرهنگ امداد و نجات در این استان احداث شده است.

به گزارش ارک خبر، علی محمد هاشمی روز شنبه ۱۷اردیبهشت به مناسبت هفته هلال احمر در نشست خبری بااصحاب رسانه گفت: شعار جمعیت هلال احمر حفظ کرامت انسانی و تسکین الام بشری و ترویج صلح ودوستی است وماموریت اصلی ما طبق اسناد بالادستی آمادگی در برابر حوادث و پاسخگویی به حوادث است. احترام به انسانها و کمک به بشریت بودن در نظر گرفتن نژاد و قومیت و کمک به افراد آسیب دیده، هدف جمعیت هلال احمر است.

وی افزود:آماده سازی جامعه برای رفتار مناسب در زمان بروز مخاطرات، کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی از جمله دیگر اهدافی است که در خانه های هلال دنبال می شود.

وی اضافه کرد: توسعه این مراکز در سال ۱۴۰۱ همچنان در دستور قرار دارد تا بتوانیم جامعه ای ایمن تر داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان خاطرنشان کرد: اقدامات ترویجی، کارهای داوطلبانه و همچنین گسترش سلامت اجتماعی از جمله کارهایی است که افزایش یافت و ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه در این استان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بود.

هاشمی تصریح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالیت های متعددی داشتیم که راه اندازی نقاهتگاه و ارائه خدمات پیشگیرانه و آموزشی از جمله آنها بوده است.
وی با اشاره به تحریم ها و مشکلاتی که در تامین واکسن کرونا رخ داد افزود: تامین واکسن از سوی هلال احمر و توزیع در مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور از جمله دیگر اقدامات ۲ سال اخیر محسوب می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد جامعه تاب آور کاهش خطرات و همچنین برخورد موثر با مخاطرات از جمله رویکردها به شمار می‌رود،خاطرنشان کرد: سازماندهی فرماندهی امداد استان و همچنین به روز شدن تیم‌های عملیاتی در مدت اخیر انجام گرفت.

هاشمی با بیان اینکه حلقه مفقوده مراکز درمانی و بهداشتی، موضوع توانبخشی است اظهارداشت: بر همین اساس توسعه خدمات توانبخشی بخصوص در شهرستان ها را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به فعالیت جوانان در هلال احمر خاطرنشان‌کرد آموزش مهارت های شخصی و زندگی در کنار کار تیمی و اجرای کارهای مهارتی از جمله فعالیت هایی که در این نهاد انجام می شود.

مدیرعامل هلال احمر اصفهان گفت: این استان در زمان بروز حوادث و بحران ها، مُعین مناطقی از تهران و همچنین جانشین این استان و در زمان بروز بلایا، برای امدادرسانی به استان های همجوار نیز پیشگام بوده است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا