آزادی ۲۶۸زندانی مُعسر مالی با کمک بسیج حقوقدانان

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان  آزادی زندانیان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و اضافه کرد: با کمک بسیج حقوقدانان تاکنون ۲۶۸ زندانی مُعسر مالی آزاد شدند

به گزارش ارک خبر، حسن عجمی مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان در نشست خبری تبیین برنامه‌های دهه بسیج سازندگی استان با اشاره به نامگذاری ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت امسال بعنوان “دهه بسیج سازندگی” اظهار داشت: با تشکیل بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ ظرفیتی مجدد برای احیای حمایت از محرومان فراهم شد.

وی بیان کرد:برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در ۲۸ ناحیه بسیج استان، افتتاح تعدادی استخر ذخیره آب و توزیع ۹۳ هزار بسته معیشتی در این دهه انجام می‌شود.

عجمی ادامه داد: در حال حاضر بسیج سازندگی در چهار محور محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی، گروه‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی خدماتی از قبیل ساخت ۴۵۰ مسکن محرومان که در دست ساخت است و۵۰ مسکن آن در دهه بسیج سازندگی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به نقش بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی گفت: تنها کشوری که توانست به خوبی از ظرفیت مردمی استفاده کند، ایران اسلامی بود و در این میان بسیج و به ویژه بسیج سازندگی نقش مؤثری داشتند.

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به نقش بسیجیان در زمانی کرونا، بیان کرد: در زمانی که نیاز به تولید ماسک بود ۵۷۰ کارگاه خیاطی به کار تولید ماسک مشغول شدند و بعد کارگاه‌هایی تولید ماسک سه لایه راه‌اندازی شد تا جایی‌که در حوزه کرونا توانستیم صادرکننده ماسک باشیم.

 عجمی، آزادی زندانیان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و اضافه کرد: با کمک بسیج حقوقدانان تاکنون ۲۶۸ زندانی مُعسر مالی آزاد شدند و در ماه رمضان سال جاری نیز قریب ۱۳ میلیارد ریال جمع‌آوری و برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد به حساب ستاد دیه استان واریز شد.

وی ادامه داد: در راستای ازدواج آسان با کمک معاونت اجتماعی بسیج، یک هزار و ۵۰۰ جهیزیه به زوج‌های جوان اعطا شد و‌ همچنین در بخش بسته‌های معیشتی نیز ده‌ها هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به خدمات بسیج در حوزه اشتغالزایی گفت: سال گذشته حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال وام برای مشاغل خرد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های دیگری از جمله آزادی زندانیان، راه‌اندازی میز خدمت، طرح‌های مقابله با سالک، ویزیت رایگان، ارائه خدمات دندانپزشکی و آموزش سبک زندگی نیز در این دهه در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد.

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به تشکیل چهار قرارگاه محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های سمیرم، چادگان، برخوار و آران و بیدگل، تصریح کرد: رزمایش جهادگران فاطمی با حضور این چهار قرارگاه و ۳۰۰ گروه جهادی از نواحی مختلف استان از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی بیان کرد: کارگروه بسیج سازندگی با محوریت استاندار اصفهان و مجمع جهادی استان در این دهه به منظور استفاده از ظرفیت‌های استان برای خدمت‌رسانی به محرومان تشکیل جلسه خواهد داد.

عجمی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کارآفرینی صنایع دستی با کمک بسیج هنرمندان و همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی به منظور شناسایی و معرفی ظرفیت‌های اشتغال‌های دانش بنیان از دیگر برنامه‌های این دهه است.

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به نامگذاری سال افزود: امسال طرح‌های اشتغالزایی دانش‌بنیان با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه در دستور کار قرار گرفته است.

وی به فرصت تابستان برای خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تشکیل قرارگاه‌های جهادی دائمی در چهار نقطه استان و فراهم شدن ظرفیت و امکاناتی برای پشتیبانی از گروه‌های جهادی بیش از ۵۰ درصد از مجموع ۲ هزار و ۵۸۰ گروه جهادی استان در تابستان  فعال شوند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا