ارز آوری بیش از ۱۷ میلیون دلاری تراکتورسازی ایران برای کشور

مدیر بازاریابی و صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از ارز آوری بیش از ۱۷ میلیون دلاری گروه تراکتورسازی ایران برای کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد ۱۵۵۶ دستگاه انواع تراکتور از تولیدات تراکتورسازی و شرکت‍‌های اقماری به ارزش ۱۷ میلیون ۵۰۰ هزار دلار به نقاط مختلف دنیا صادر شده است.

به گزارش ارک خبر،امیر احمد اندبیلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: تراکتورهای ایرانی در بازار بیش از ۱۵ کشور و به خصوص کشورهای منطقه و خاورمیانه حضور دارند.

وی افزود: کشورهای منطقه خاورمیانه، جنوب شرقی آسیا، آفریقا و تعدادی از کشورهای عربی، مشتریان تراکتورهای ایرانی هستند.

وی به برنامه ریزی امسال این گروه برای صادرات ۳۰۰۰ دستگاه تراکتور به ارزش ۳۰ میلیون دلار اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست‌هایی که برای تراکتورهای ایرانی وجود دارد، این میزان نیاز صادراتی برای امسال برآورد شده و براساس آن برنامه ریزی لازم انجام گرفته است.

اندبیلی با اشاره به بازارهای هدف این مجموعه، ادامه داد: توسعه بازارهای صادراتی به کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپای شرقی در برنامه حوزه صادرات تراکتورسازی قرار گرفته تا متناسب با نیاز و تقاضای این بازارها تراکتور تولید و عرضه شود.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۰ دستگاه تراکتور به ارزش ۴۰۰ هزار دلار به عنوان اولین محموله صادراتی امروز بارگیری و ارسال می‌شود.

وی افزود: حضور و تامین نیاز بازار کشورهایی که تولید کنندگان هندی و چینی و حتی پاکستانی را احاطه کرده‌اند، حکایت از موفقیت بزرگ برای کشور و تراکتورسازی در بازارهای بین المللی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، تراکتورسازی در کنار تامین بالای ۹۸ درصد نیاز داخلی و اولویت بخشی به نیازهای داخلی، نگاه صادراتی و ارز آوری برای کشور و حضور در بازارهای بین المللی و جهانی را نیز در برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا