تولید ناخالص داخلی در آذربایجان‌شرقی به ۲۷۰هزار میلیاردتومان رسید

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: تولید ناخالص داخلی در آذربایجان‌شرقی به ۲۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش ارک خبر،محمد فرشکاران اظهار کرد: بر اساس برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۸ ارزش تولید ناخالص داخلی استان ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بوده و برآورد می‌شود این رقم در سال ۱۴۰۰ به قیمت جاری ۲۷۰ هزار میلیارد تومان باشد.

وی بر لزوم تغییر دیدگاه‌ها و نگرش‌ها در فعالیت‌های اقتصادی تاکید و اضافه کرد: در مقطع کنونی حلقه مفقوده بین حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و حتی بازار، دانش بنیانی است.

فرشکاران ابراز داشت: به نظر می‌رسد شرکت‌های دانش بنیان در استان در مراحل اولیه، در یک بازار و فروش محدود گرفتار شده‌اند؛ در حالی که برای رشد و شکوفایی باید ارزش خود شرکت‌ها و گردش مالی آنها افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای ورود به تأثیرات و تحولات بزرگ و دستیابی به خروجی‌های مورد انتظار لازم است بیماری‌های عرصه دانش بنیانی استان درمان و در فعالیت شرکت‌ها انسجام و پویایی ایجاد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: قصد نداریم تعداد شرکت‌های دانش بنیان را به شکل صوری افزایش دهیم؛ بلکه می‌خواهیم دانش بنیانی واقعی را تحقق بخشیم.

این مسؤول آینده مسیر دانش بنیان را درخشان دانست و بر اهمیت مدیریت بازار دانش بنیان، ارائه خدمات و عرضه و تقاضای این حوزه تاکید کرد و طرح نیاز تقاضایی، تنظیم موافقت نامه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های قانونی، ایجاد ردیف خاص اعتباری و تقویت ردیف‌های اعتباری موجود را برای دستیابی به اهداف دانش بنیانی ضروری دانست.

وی ارزش تولید ناخالص داخلی(GDP) استان به قیمت جاری سال ۱۴۰۰ را ۲۷۰ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این رقم ۳۷ درصد مربوط به بخش صنعت، دو درصد معدن، هفت درصد کشاورزی و ۵۳ درصد مربوط به حوزه خدمات است.

دکمه بازگشت به بالا